úterý 16. června 2015

O dětském oblečení

Oblečení pro děti je dnes fenoménem pro spoustu ať už nastávajících nebo stávajících maminek. Některé jsou schopny utrácet tisíce a dbají na to, aby jejich dítě bylo dokonale sladěné. Téměř vždy, za každé okolnosti.


Ráda bych napsala, jak to vidím já.


Nejsem zastáncem drahého značkového oblečení pro malé děti. Taky nekupuji kvanta šatů, sukýnek, capáčků, čelenek a podobných serepatiček. Jednou jsem dokonce viděla fotku novorozené holčičky opouštějící nemocnici v šatech a botičkách (opravdu obdivuji trpělivost maminky, která chce pár dnů staré dítě oblékat do takového oblečení). 


Říkám si proč? 

Mám pocit, že některé matky mezi sebou soupeří, čí dítě je víc "vystajlované" (nesnáším to slovo, ale nenapadá mě český ekvivalent) a kolikrát zcela opomíjejí, jak je dítě staré, hlavně, že je "in".


Nejčastěji nakupuji oblečení v Pepcu, F&F, Lidlu nebo H&M, většinu věcí pro Adelínu mám ale z bazaru. Je ve věku, kdy většinu dne stráví na zemi, nechodí, pouze leze a když je s námi na zahradě, má věčně kolena od trávy nebo hlíny. Když jí, má oblečení často od příkrmů, což občas nejde ani vyprat. Vidím smysl v tom, nešetřit na podstatných věcech jako jsou boty, kvalitní nosítko, autosedačka. Oblečení je pro mě jen a jen spotřební věc.


Přesto mám pocit, že svoje dítě oblékám hezky a hlavně funkčně, i když to nestojí majlant.
















Při výběru oblečení sleduji 2 věci:
  • Adelína byla několik měsíců výhradně nošená, a i když už vzala na milost kočárek, tráví v něm minimum času. Oblečení tedy musí být funkční a využitelné. Nenajdete u nás sukně, desatero letních šatů, čelenky a capáčky v každé barvě. 
  • Od narození dávám dceři látkové plenky, takže oblečení, které nosí, musí být dostatečně široké, aby jí sedělo. Právě dětské kousky v Lidlu jsou skvělé v tom, že perfektně sedí a i když se 100x vyperou, vypadají pořád dobře.





Protože se blíží Ádiny narozky, dostane i oblečení, mám plnou tašku věcí (nefotila jsem vše) a nestálo to víc než 1000 Kč. 
(Je potřeba hlídat si slevy a výprodeje v F&F :) )






Jak to máte s oblečením pro Vaše děti vy? Potrpíte si na to, aby vaše dítě mělo v šatníku aktuální kolekce známých značek? Nebo radši investujete do jiných věcí?

Zajímají mě vaše názory.

Z.♥




5 komentářů

  1. Pro mne je hlavní pohodlí dítěte. Takže žádné džíny ani tepláky na klasickou gumu nemáme. V pase je nejlepší pružný náplet. Všechno musí být měkké a prodyšné. Jakmile to není z bavlny, vlny nebo hedvábí, nekupuju to. Pak taky nemám ráda velkoplošné potisky na tričkách - pod tou barvou to nedýchá. Všeobecně trika zatím moc nedávám - hrnou se nahoru, body je lepší. Mám ráda rostoucí kousky oblečení. Pak nedám dopustit na kuličky na hlavu, návleky na nožičky a rychloprdky (BKM). Nemám ráda punčocháče, blbě se do nich dítě souká a mají většinou přísnou gumu v pase. Ponožky nesmí být malé - aby se mohly prstíky volně hýbat. Patentky a knoflíky pro ležící dítě nesmí být na zádech.
    Atd atd... mám mnoho požadavků na dětské oblečení a nepřestávám žasnout, co všechno se dá pro děti prodat za nesmysly.

    OdpovědětVymazat
  2. Požadavky máme podobné. Kupuju jen bavlnu, triko dcera nemá v 11m ani jedno, zkoušela jsem jí ho dát jednou a šílenost, neustále se vyhrnovalo.
    A díky za reakci!

    OdpovědětVymazat
  3. Teodorovo oblečení musí být pohodlné a funkční, pokud má sloužit i na nošení, na doma nosí, co kde podědíme, na ven kupuju nový, taky jen bavlnu, hedvábí a vlnu; pak takový to oblečení do zimy/hnusnýho počasí kupuju nový a drahý, aby jeho objevování světa nebylo omezeno oděven + díky tomu, že je drahý, dobře se to zase prodá. HM apod. považuju za hadrárnu, nicméně díky tomu, že je tak levný, tak tam taky občas něco nakoupím...obecně se mi hodně líbí Lindex a Polarn O. Pyret (kdyby nebyl tak drahej, tak Téčko oblíkám jen tam)

    OdpovědětVymazat
  4. Mám to hodně podobně. Nejčastěji nakupuji v Lidlu, občas v Lindexu, v Kiku a nejvíc věcí mají holky ze sekáče - nejčastěji je to Next a George. Nevidím smysl v tom kupovat nové Nextové věci za fůru peněz, když můžu mít toto oblečení za 30.- kč kus. Potom my nevadí, když to holky zničí... Trika upřímně nesnáším, ale starší už je bez plen, takže už je nosí. U mladší si zatím užívám bodyna. Mám ráda i u sebe když je oblečení prodyšné, nikde neškrtí a nemusím se pořád zdržovat jeho upravováním a tím se řídím i u holek.

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.