středa 10. června 2015

Recenze nosítek na nošení dětí

Můj první příspěvek na blogu byl o nošení dětí. Je to pro mě téma, o kterém ráda mluvím. Je to tak trochu závislost, jak na tom pocitu mít dítě na sobě, tak i na nakupování šátků a nosítek. Jak jednou začneš, nemůžeš přestat...Nosím denně a často, téměř od narození.

Nesnáším vnucování názorů a dogmata, ale je spousta lidí, co o nošení neslyšeli, nikdy neviděli nosícího rodiče, popřípadě pokud ho viděli, udělali si o něm obrázek, že je zvláštní, dítě přece odjakživa patří do kočárku (což je nejčastější argument okolí a mě ubíjí dokola vysvětlovat, že tomu tak není, ale o tom psát nechci). Ráda bych sepsala svoje zkušenosti s nosítky, třeba někomu pomohou.

První nosítko,které jsem koupila ještě v těhotenství, bylo Caboo.



Na malé dítě je úplně super! Je to něco mezi nosítkem a šátkem, vlastně předvázaný dvojitý kříž, krásně se s ním manipuluje a kdybych měla druhé dítě, pořídím si ho zase. Jedinou nevýhodou je to, že Caboo je materiálem něco jako elastik, takže nevydrží dlouho, pokud je dítě už těžší, prověšuje se a nošení už není pohodlné. Vydrželo nám 2 měsíce.

Právě ve zmiňovaných 2 měsících jsem koupila Manducu, konkrétně limitovanou edici Circle grass.

Výrobce uvádí, že je nosítko vhodné od 3,5 kg do 20 kg. Naivně jsem si myslela, že nám vydrží aspoň do 3 let. OMYL! Když bych ji měla zpětně ohodnotit v porovnání s jinými nosítky, byla dobrá a opět bych koupila znovu. Nejvíc mi vyhovovalo to, že nastavení sedělo, tzn. když jsem si ji utáhla tak, jak mi to vyhovovalo, ani po dlouhé procházce se mi popruhy nepovolily. Manduca obsahuje novorozeneckou vložku, výrobce uvádí, že je vhodná už od narození, ale osobně bych tam nikdy novorozence nedala. Manduca nám vydržela do půl roku, kdy dcera měla skoro 10 kg a už mi nebyla dostatečně pohodlná, navíc už dítě nemělo látku od kolínka ke kolínku, což je zásadní věc pro správnou ergonomickou polohu.

V půl roce jsem Manducu vyměnila za tolik vychvalované Kibi.


Moc jsem se na něj těšila, všude jsem slyšela jen samé ódy na úžasné české nosítko. Musím říct, že je dobře vymyšlené, má patentky regulující látku, takže se dá přizpůsobit velikosti a věku dítěte, proto se mu říká rostoucí nosítko. Materiál je tenčí, Kibi není tak vyztužené jako Manduca, chválím ale přezky a pojistku u bederáku. Co mi ale nevyhovovalo bylo to, že se mi právě bederní pás neustále povoloval. Pořád jsem musela vše dotahovat, protože chodím dost rychle, za pár minut chůze jsem měla dceru pomalu na břichu (přitom je důležité, aby dítě bylo ve správné výšce, ideálně tak, aby mu nosící mohl dát pusu na hlavičku). Kibi u nás vydrželo jen 4 měsíce, stejně jsem v té době z 90% šátkovala a pak putovalo dál. Podruhé už bych nekoupila.

V 10 měsících, kdy jsem najednou byla bez nosítka, nastalo hledání. Pročítala jsem různé diskuze, zkušenosti a vyhlídla si nosítko Tula, které si opravdu chválí snad všichni, co ho mají. Vzhledem k tomu, že dcera není žádné tintítko, sáhla jsem už rovnou po batolecí verzi a objednala si Tulu Toddler vzor Sweet song.



Sice je Tula nejdražší, ale kvalita odpovídá ceně (stála kolem 4000,-). Mám ji skoro měsíc a jsem naprosto nadšená. Nejen že Tula nabízí podle mě nejhezčí vzory na trhu, ale je tak úžasně pohodlná. Bederák mě nikde netlačí, když je Adelína na zádech, nikde mě nic neřeže, prostě paráda. Takže pokud bych měla vybrat jedničku mezi nosítky, určitě to bude právě Tula ♥


Musím napsat ještě jednu věc, často se setkávám s tím, že se lidem do nosítek nechce investovat a tvrdí, že si to prostě nemůžou dovolit (samozřejmě chápu, že ne všichni jsou si finančně rovni), ale co tím chci říct...Kolikrát vidím, že rodiče často utrácí za značkové oblečení, za předražené kočárky, za nádherné soupravy do postýlek, za drahé oblečení pro sebe. Je zvláštní, že nad tím se nikdo nepozastaví. Pokud jde ale o pohodlí a zdraví dítěte, o něco, co vám může dost ulehčit život, tam už limity jsou. Za mě je investice do dobrého nosítka tou nejlepší investicí ze všech věcí, co jsem kdy A. koupila, nehledě na to, že se tyto věci vždy prodají jen s minimální ztrátou.

Pokud tento článek někomu pomůže v rozhodování jaké nosítko koupit, popřípadě k tomu, aby rodič začal nosit a měl své dítě u sebe, splnil účel.

Z.

6 komentářů

  1. Taky jsem si zkoušela Tulu v obchodě a byla mi nejpohodlnější. Bohužel cena je vysoká a zatím ji nemáme, ale pro ty co se rozhodují dodám i to, že se dá po roce prodat dále (podle stavu) třeba jen o tisíc nebo 800Kč levněji, což je za rok nošení skvělá cena.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobry den, moc dekuji za krasnou recenzi..muzu vas poprosit, odkud jste si objednavala toto Tula nositko?Bohuzel uz ho nemuzu nikde najit.Dekuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Objednano je z babytula.com, ale jak uz jsem psala na IG, uz neni k mani, leda na nej nekde narazit na bazaru.

      Vymazat
  3. Moc hezká recenze! Zrovna uvažovala jsem nad nositkem Tula baby - máte zkušenosti? Moc se mi líbí design a působí jednoduše...Dceři jsou 3 měsíce a má něco přes 6 kg, také mám caboo, ale za pár týdnu bude na ně těžká, šátky jsem zkoušela, a asi nejsem na ně dost šikovná, ráda bych něco jednoduššího...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S verzí baby zkušenost nemám, tam dost záleží na výšce dítěte, mrkněte na stránky Tuly, mají tam orientační velikost a váhu, pro kterou se jednotlivé verze doporučují.

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.