středa 8. července 2015

Jak je to s tím látkováním

Kdysi jsem na internetu zahlédla článek o látkových plenách a představa, že to jde i bez papíru mě nadchla. Vůbec jsem netušila, že dnes taková možnost je, že se látkování zmodernizovalo a hlavně ta úspora! Věděla jsem, že až jednou budu mít dítě, bude mít látkovky taky.

Když pak nastal ten správný čas pořídit je, trávila jsem hodiny pročítáním desítek článků a diskuzí, co pořídit, kde nakoupit a kolik všeho vůbec nakoupit, šla mi z toho hlava kolem. Nedokázala jsem se v tom množství typů absolutně orientovat. Pokud sháníte kompletní a srozumitelně napsané informace o látkování, hezky sepsané je to například zde

Rozhodla jsem se, že nakoupím pouze AIO pleny (all in one) a dala se do vybírání. Ty vzory jsou nádherný, nemám pravdu?




AIO pleny fungují velmi jednoduše. Dítě dostane krásné svrchní kalhotky, do nich se dá bambusová vložka (té se říká vkládačka), dle potřeby pak můžete dát ještě jednu nebo dovycpete třeba obyčejnou čtvercovou plínkou. Žádné složité skládání, AIO je jedna z nejjednodušších variant látkování.


V reálu vypadají takto:





A teď jak to funguje v praxi.

Často jsem slýchávala to, že budu pořád jen prát, že budu otrokem a podobné nesmysly.

  • Pleny peru cca jednou za 5 dnů. To, že je po přebalení hodím do kyblíku a po 5 dnech kyblík vysypu do pračky, nepovažuji za tu "šílenouprácinavíc", o které často nelátkující mluví
  • Sušičku nemám (do domku ji ale pořídíme). V létě suším na slunci, v zimě jsem sušila v sušárně v paneláku, kde jsme bydleli
  • Pleny i po roce užívání vypadají jako nové, vkládačky nejsou zažloutlé, kalhotky jsou naprosto bez vad
  • Na začátku jsem trošku bojovala s přebalováním, trvalo mi to. Vše je ale jen o cviku. Dnes vyměním úplně stejně rychle látkovou plenu jako tu papírovou. Horší je udržet roční dítě na zádech:)
  • Pleny se nežehlí jak za starých čas§, jen je po usušení poskládám, zabere mi to asi 5 minut času
Kupovala jsem pouze jednovelikostní AIO. Dcera je na svůj věk dost velká, jak ale můžete vidět, pleny seděly díky patentkám dokonale v každém věku.

A. 10 dnů


A. 5 měsíců


A. 10 měsíců

A proč vůbec jít do látkových plen?

  • FINANCE

Počítejte se mnou jen náklady na první rok života při používání papírových plen. Ta stojí, když dobře koupíte, cca 5 kč/ks. Dítě přebalíte v průměru tak 8x za den, to máte ročně 8*7*365= 20440 Kč. A že byly dny, kdy 8 plen rozhodně nestačilo. Já pořídila celou výbavu pod 5000 Kč.


  • EKOLOGIE
Asi jako většina bezdětných lidí jsem se nikdy nezajímala o to, kolik dítě papírovými plenami vyprodukuje odpadu. Pak jsem se ale zajímat začala.






  • ZDRAVÍ
Adelína za celý rok svého života neměla ani jednu opruzeninu. Látkové pleny neobsahují chemikálie a navíc podporují správný vývoj kyčlí (i ty měla a má od narození naprosto v pořádku).




A co vy? Pokud máte děti, používáte látkové pleny?A pokud děti v budoucnu plánujete, uvažujete nad nimi? Myslím, že argumenty jsou zcela jasné.

Z.♥










2 komentáře

  1. Mohla bych se zeptat na značku plen, vypadají moc hezky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou z Ebaye za pár korun, konkrétně od těchto prodejců:
      http://www.ebay.com/usr/sweethomeandshine1?_trksid=p2060353.m2749.l2754

      http://www.ebay.com/usr/good_seller003?_trksid=p2060353.m2749.l2754

      Dcera má momentálně 18 měsíců, stále je dennodenně používám a pořád jsou v super stavu (kalhotky jako nové, některé vkládačky trošku zaprané, ale mojí vinou), takže doporučuji.

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.