úterý 11. srpna 2015

Óda na marocký jíl

Už delší dobu sleduju tento úžasný blog a je pro mě neuvěřitelnou inspirací.

U Jantar jsem mimo jiné narazila i na článek o metodě No Poo a nedalo mi to spát. Pořád jsem si říkala, že až přijde ten správný čas, musím to vyzkoušet, jenže ten správný čas nepřicházel, protože se pořád něco děje a člověk chce přece jen vypadat k světu a ne chodit s vlasy, který vypadají, že šampón viděly tak před měsícem.

 A tak jsem si jednoho dne řekla, že odteď končím se šampóny. Nechci se tu vypisovat, co je to NoPoo a proč do toho jít. To si zkuste přečíst sami, třeba na výše zmíněném blogu. Zjednodušeně řečeno přestanete používat šampón a nahradíte jej přírodními surovinami.


Já si zvolila marocký jíl, na závěr opláchnutí heřmánkem. 
Vydržela jsem to přesně 14 dnů a bohužel jsem to vzdala. Možná, že kdybych překonala počáteční kritické období, vydržela bych to i dál, ale moje vlasy, které jsou opravdu husté a mám jich na rozdávání, vypadaly, jak kdybych si do nich dala tunu tužidla a ještě je natupírovala. Nebyly mastné, jen vypadaly úplně jinak.


Jednoho dne mi muž ze srandy řekl, že jsem jak olašská cigánka, hrozně se u toho smál, takže jsem opět šáhla po šampónu.

Četla jsem si na toto téma celkem dost diskuzí a příspěvků a ne všichni u této metody vydrželi, takže jsem ráda, že nejsem jediná. Asi na to opravdu nemám typ vlasů. Když se člověk začte do složení šampónů, těžce se mu pak po něm sahá znovu. Momentálně jsem ve fázi hledání něčeho, co by bylo na přírodní bázi a moje vlasy vypadaly rozumně:-)


U marockého jílu jsem ale zůstala. Dělám si z něj pravidelně masku na pleť i vlasy. Je to jednoduché. Smíchám trochu jílu s pár kapkami olivového oleje a vodou a nanesu na obličej/vlasy. Nechám zaschnout a po cca 15 minutách důkladně opláchnu.


Pleť mám potom jako miminko:-)



Vyzkoušely jste některá No Poo? Popřípadě jaký je váš recept na oblíbenou pleťovou masku?

Z.

Okomentovat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.