pátek 18. září 2015

Ring sling Natibaby koaly Bohemica

Máme nového pomocníka. Je jím ring sling.

Co to je?

Je to nosítko podobné šátku, přesto však hodně jiné. Nemusíte se zdržovat žádnými úvazy. Na jednom konci jsou přišité dva kovové kroužky, jimiž se provléká druhý cíp šátku. Vzniklý prstenec látky si navlečete přes rameno, umístíte do něj dítě a pomocí kroužku krásně dotáhnete úvaz podle potřeby. V ring slingu se dá nosit v kolíbkách, na břiše, na boku i na zádech, vždy však pouze na jednom rameni. Je to praktické a skladné nosítko, do nějž dítě rychle a jednoduše umístíte. Toť teorie.









A teď z praxe. Adélka má 14m a váha ke 12 kg. Představovala jsem si, že RS využiju hlavně při umývání nádobí, chystání jídla a podobných činostech, kdy se dcera natahuje po mých rukách a klasicky se chce chovat.

Vybírala jsem ten správný šátek asi půl dne, šlo mi hlavně o nosnost, v tom jsou Koaly rozhodně super. Ale!

Všude se píše, jak je nandání dítěte do šátku jednoduché a rychlé (to platí možná pro malé děti), s velkým dítětem to tak rozhodně není. Vzhledem k tomu, že je RS určený pouze pro poponášení, protože je jen na jedno rameno, na které tak vzniká velká zátěž, musí se dítě "nainstalovat" opravdu dobře. Srovnávala jsem si vázání do šátku, nandání do nosítka a nandání do RS. A překvapivě, dát dítě do RS mi trvá nejdýl. (Pro srovnání, dát dítě do Tuly na záda mi trvá asi půl minuty, uvázat KsK nebo batoh asi 20 s, upravit si RS tak, aby mi byl pohodlný asi 4 minuty:-))


RS má bezesporu své výhody:

- nevážete úvazy, nemusíte dělat uzly

- dítě je velmi pevně přitisknuto k vašemu tělu, takže se nebude zaklánět

- často se uvádí, že je vhodné pro malé děti, které začínají chodit a nechtějí být v šátku/kočáru. No, otázkou je, jak těžké a akční máte děti v tomto vývojovém stádiu:)



A nevýhody?

- zátěž je jen na jedno rameno


A co vy?
Máte zkušenost s RS? Sedl vám?


Z. 

4 komentáře

  1. RS šel rychle z domu, neuměla jsem ho tam naštelovat :-N

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky ho poslu dal.Jako na mimino mozna dobry,ale na velky uz to pro me neni...A v kolika mesicich T. jsi ho mela?

      Vymazat
    2. Někdy na podzim 2014, takže mu bylo tak 6-8 měsíců?

      Vymazat
  2. Hrozně jsem ho chtěla vyzkoušet tak jsem pořídila, ale zatím se seznamujeme a trochu bojujeme, hůř se mi dotahuje oproti normálnímu šátku, ale je to rychlejší, než uvázat na bok šátek... nedokážu si ovšem představit nosit tak těžší dítě, ta jednostrannost je znát...

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.