pátek 16. října 2015

Mini botník

Článek o dětské obuvi se snažím sepsat už delší dobu, ale pořád nějak nebyl čas. Tento týden mě ale překvapilo počasí a vybírala jsem pro Adélku zimní boty, téma je tedy opět aktuální, takže se k tomu konečně dostávám.


Slyšeli jste někdy o barefoot?
Pokud ne, přečtěte si na úvod něco málo třeba tady.


Vybrat ty správné boty pro dítě je celkem věda. Na začátku všeho ale stojí rozhodnutí, jestli dítě chcete obouvat ve stylu tzv. chůze na boso nebo do klasické obuvi s pevným kotníkem.

Zvláštní je, že jsem se o barefoot dozvěděla až poté, co jsem vybírala první boty pro svoji dceru. Když se začala stavět kolem nábytku a později v prostoru, neustále jsem poslouchala připomínky typu "to chce boty", "kdyby měla pořádný boty, dávno by už chodila..."

Připadalo mi naprosto nelogické ji v tomto stádiu vývoje kupovat boty, převážnou část dne se plazila nebo lezla, boty by ji v tom akorát tak zavazely.

Asi v 10 měsících, kdy už většinu dne stála, jsem se rozhodla pořídit jí první capáčky, vybrala jsem značku Capiki.

Capáčky Capiki jsou prostě super, poměr cena kvalita je bezkonkurenční. Čím déle je Adel nosila, tím příjemnější byly a protože noha dítěte roste celkem rychle, vydržela ji velikost zhruba do roku, pak jsem koupila capáčky stejné značky, jen o velikost větší (na fotce ty s kočičkou). Adélka v nich běžně chodila venku, mám to štěstí, že mám letní dítě, které začalo chodit v létě, takže jsem si s výběrem obuvi nemusela lámat hlavu.

Protože A. pořád nosím, když se ochladilo, musela jsem řešit, co s odhalenými lýtky dítěte v šátku (oblečení je celkem oříšek, protože se většina kalhot dceři vyhrne a díky tomu jsou tak z kalhot skoro tříčtvrťáky. Pořídila jsem capáčky Mocc ons (ty s růžovými puntíky), objednávala jsem zdeJsou super, jsou to klasické capáčky na běžné chození, jen s vysokou ponožkou, která je vhodná právě pro nošené děti.

Ve 13 měsících Adélka začala chodit, respektive udělala první krůčky. Trvalo ji skoro měsíc, než se rozchodila tak, že už JEN chodí a neleze. V té době nastal čas objednat první pořádný botky, protože už nastal podzim, občas sprchlo, takže na capáčky už to moc nebylo (uvádí se, že pokud u dítěte převažuje chůze nad lezením, je čas koupit boty, do té doby klidně může chodit jen s ponožkami nebo bosé).

Vybrala jsem značku Little Blue lamb, z řady Squeeky (odkaz zde , na fotce ty modrošedé).  Nevolila jsem moc holčičí barvu, boty jsem kupovala v kamenném obchodě, protože jsem chtěla, aby si ji A. vyzkoušela a v její velikosti měli na výběr jen tyto. Po skoro 2 měsících užívání musím říct, že jsem spokojená. Squeeky od LBL nejsou úplně barefoot, ale je to dobrý kompromis. Jsou dostatečně ohebné, měkké, nemají pevný kotník a A. v nich chodí hezky.






Vybrat zimní boty, pokud nechcete úplná kopyta, je celkem oříšek. Opět jsem zvolila značku LBL a vybrala Adélce krásné zimní "kozačky", teprve na ně čekám, tak jsem zvědavá. 


Objevila jsem i úžasnou inspiraci na jaro, tyhle krásné capáčky z Fleru od uživatelky Olkol, už se těším, až na jaře objednám, jde o nádhernou ruční práci.






Jak jste na tom vy? 
Nadchlo vás barefoot nebo kupujete/budete kupovat svým dětem klasické kotníčkové boty, jaké jsme nosily my i naši rodiče?

Pokud vás myšlenka barefoot zaujala nebo se chcete dozvědět víc, zkuste se mrknout i na toto video, kde je "řečeno" vše podstatné. 

Hezký víkend,

Z.♥

5 komentářů

  1. taky hodně slýchám o pořádných kotníkových botách..hlavně od tchýně a starší generace..danečka jsem nechávala vždy bosého..doma chodí taky bosky stejně jako my..taky doma nemáme boty s pevným kotníkem..kdo by to chtěl na noze celej den mít,že? no před měsícem začal chodit a dostal od babičky botky s pevným kotníkem takové ty s označením žirafky..chtěla jsem mu první boty vybrat sama naštestí mu jsou již skoro malé :D tak budu moci ty druhé vybrat já... ted koukám po nějakým kompromisu uplně barefoot asi neseženu zimní...a za dobrou cenu nebot v ČR je opravdu malé zastoupení a to co je nevím,proč se mi nezdá uplně zimní..a v capákách ve sněhu asi nic moc(ikdyž teda většinu času trávíme v Praze a tady zase takové závěje nemáme..každý den koukám na inspiraci jak vybrat správné boty..nebot ještě nedávno jsem měla zafixováno první boty -pevný kotník...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk si z toho množství informací musí udělat svůj názor. Mně to přijde celkem jednoduchý, taky radši chodím bosky, než abych měla nohu upevněnou jak v lyžákách.
      Chápu, že starší generace argumentuje, protože za nich nic jinýho nebylo...Tak pak napiš, co jsi vybrala :)

      Vymazat
    2. ja jsem u tretatka na prvni zimu rozhodnuta pro stonz, kdyby je delali vetsi, vzala bych je i dvouletakum...

      Vymazat
    3. ja jsem u tretatka na prvni zimu rozhodnuta pro stonz, kdyby je delali vetsi, vzala bych je i dvouletakum...

      Vymazat
  2. Ja taky prisla na BF az s detma a rozhodla jsem se do toho jit naplno, takze jsem zahodila vsechny sve stare boty (a ze jich bylo...) a nakoupila si barefootky. Mela jsem to jednodussi o to, ze se mi po dvou tehotenstvich rozplacla noha, takze stary boty bych vyhodila tak jako tak. U dospelackych bf mi trochu vadi, ze vetsinou neni takovy vyber, ale nakonec jsem se svymi asi sedmi pary spokojena.
    No ale shanet ciste bf boty pro dvouletaky a jeste stejne pro dvojcata a nedat za ne majlant, to uz me par sedych vlasu stalo... Na jaro/podzim mame Vivobarefoot neo velcro, to byly asi 3 tydny hledani na netu, protoze kdyz uz jsem se konecne pro ne rozhodla, tak jsem nemohla sehnat druhe. Nakonec me zachranila cizina a pribuzni v zahranici. pak prislo leto a dalai orisek- bf sandalky! Dalsich par veceru u PC... nakonec objednano ZeaZoo. No a ted dalsi sichta pri vyberu zimnich, nakonec zase objednano v UK a vyhraly to Bogs, maji byt do -10, tak doufam, ze za mesic nebudu shanet neco dalsiho! Jinak prarodicovstvo toto take nechape, kdyz prece pevny kotnik je zaklad! Tak doufam, ze se BF dostane brzy vice do povedomi lidi, ja z osobni zkusenosti na nej nedam dopustit, driv me po chuzi casto bolely nohy, ted vubec!

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.