pondělí 9. listopadu 2015

10 důvodů proč nosit své dítě

Za dobu, co nosím dceru, jsem se několikrát setkala s názorem, že jsem v podstatě chudák, že se s ní musím tahat a že už nošení v batolecím věku není moc normální.

Nutno zmínit, že mi nikdo nikdy neřekl, že by byla chudák dcera (což je často zmiňovaná reakce na nosící rodiče), proč taky, když si na mě spokojeně hoví a rozdává úsměvy na všechny strany.

Proto jsem se rozhodla sepsat výhody nošení dětí, ať ti, co mě litují ví, o co přichází.

1)     U maminky je prostě nejlíp
Rčení zná každý, málokdo se ho ale drží. Po narození dcery jsme několikrát bojovali s tím, že nemohla usnout (a bojujeme s tím občas i teď, kdy má 16 měsíců :-)). Většina maminek vám dá zapravdu, že jejich nespavci usnuli opravdu do 5 minut po navázání do šátku. A já to jen potvrzuji.



2)     Cestování v pohodě a klidu         
Jako člověk využívající denně MHD jsem si první jízdu s kočárkem plánovala několik dnů dopředu. Měla jsem z toho obavy. Měly jsme jít s dcerou k doktorovi, bylo léto, říkala jsem si, snad nebude trolejbus plný a snad mi někdo ochotně pomůže s kočárkem.
Chyba lávky! Spousta neochotných lidí s výrazem, co se sem cpu s kočárem, když je už tak narváno, já vystresovaná, novorozené dítě plačící, já dceru nemůžu vytáhnout a pochovat, protože se bojím, že mi při zastavení upadne. Byla to moje první a poslední jízda, opravdu!
Od doby, co jezdím s dcerou na hrudi, mě lidi pouští sednout (škoda že neví, že dítě v šátku opravdu nechce sedět), ochotně mi uhýbají a dcera buď spí nebo se v klidu dívá kolem sebe.

3)     Domácnost v cajku
Můžu říct, že díky nošení stíhám vše, co chci. Uvařit, uklidit, pověsit prádlo, napéct. Občas se mě lidi ptali, jak je to možný, že stíhám tolik věcí najednou. Recept je opravdu jednoduchý. Navažte dítě, udělejte co potřebujete a ono vám mezitím třeba i usne :-)


4)     Nošení podporuje laktaci
Vím o spoustě maminek, kterým šátek napomohl k zachránění kojení. V prvních dnech či měsících vašeho dítěte je kontakt „skin to skin“ opravdu nesmírně důležitý a navíc má obrovský vliv na nastartování laktace. Možná i proto kojím už 16 měsíců bez větších problémů.

5)     Podíváte se do míst, kam to s kočárkem prostě nehrozí
Byli jsme několikrát na horách, na rozhlednách, v lese, v polích...Navštívili jsme tolik krásných míst, kde bychom si s kočárem prostě neškrtli.



6)     Atypická posilovna
Pokud se chcete vrátit ke své postavě před porodem, není třeba speciálních cviků a dření v posilovně. Noste své dítě, choďte na pravidelné procházky a kila půjdou dolů sama. Navíc si krásně posílíte záda.

7)     Zdravá záda
Že nošení ničí záda? Nesmysl! V dětství jsem trpěla silnou skoliózou, dcera má momentálně 12 kg, nosím ji každý den a záda mám naprosto v pořádku. Navíc znám spoustu těch, kterým šátek záda „spravil“. Pokud zvolíte správný šátek přiměřeně k váze vašeho dítěte, vězte, že nejen že vaše dítě téměř neucítíte, ale záda vás bolet nebudou. Navíc vám nošení pomůže spravit držení těla.

8)     V nemoci i ve zdraví
Znáte to každá. Uplakané nemocné dítě, které je neodložitelné, pláče a vy nevíte, jak mu pomoci. Každé dítě v každém věku potřebuje pochovat, pomazlit se a hlavně pokud je nemocné, potřebuje to o to víc. Byly dny, kdy jsem dceru nosila skoro celý den. Kontaktem kůže na kůži ji srážela teplotu i bez léků, díky vertikální poloze se jí lépe dýchalo při rýmě (když ještě byla malá a ležící) a mohla bych pokračovat...

9)     Kyčle v normě
Nošení má bezesporu obrovský vliv na správný vývoj kyčlí díky  flekčně-abdukčnímu postavení. Víc slov netřeba.

10) V šátku se dá i kojit
Pokud kojíte, není vám příjemné kojení na veřejnosti, v šátku se dá velmi pohodlně a diskrétně nakojit a nikdo v okolí si toho nemusí všimnout. Škoda jen, že jsem na to přišla až v roce dcery. Příště to budu dělat určitě dřív :-)

A protože je to prostě krásný...



Z.

1 komentář

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.