sobota 5. prosince 2015

Vánoční pečení

S příchodem prosince jsem začala péct vánoční cukroví a musím říct, že s malou pomocnicí mě to baví mnohem víc.

Dítě se tím krásně zabaví, pomáhá mi a dělá dozor nad použitými ingrediencemi. Sice mi při tom udělá v kuchyni nehorázný nepořádek, ale největší zábava je následný úklid, takže máme většinou máme celé dopoledne co dělat.

Cukroví jsme vždy pekli ve velkém hromadně pro celou rodinu. Jeden víkend v prosinci jsme se sešli u babičky i s mými rodiči a tetou a pekli pro 4 rodiny. Pomáhali všichni členové rodiny a já se na ten víkend vždy těšila, je to pro mě takový symbol blížících se Vánoc- maximálně provoněná kuchyň, všude spousta těst, formiček a do toho vonící svařák (i když o tom si za poslední 2 roky můžu nechat jen zdát).

Letos se pečení ve velkém nekoná a tak je to na mně a Adélce.

Mám hotové první 2 druhy, tak přináším recepty, třeba pro někoho bude inspirací.



Mrkvovo-skořicové hvězdičky ze špaldové mouky


125 g špaldové mouky
125 g másla
125 g jemně nastrouhané mrkve
špetka prdopeč
javorový sirup (má nahradit 125 g cukru)
na obalení cukr moučka a hodně skořice


Vypracujte ze všech ingrediencí těsto, které nechte ideálně přes noc odležet. Pak vyválejte plát 3 mm silný a vykrajujte libovolné tvary. Ty dávejte na pečicím papírem vyložený plech, pečte v předehřáté troubě na 185 stupňů cca 5 minut. Ještě teplé se obalují v cukru se skořicí.



Zázvorky



560 g hladké mouky
500 g moučkového cukru (opět jsem nahradila javorovým sirupem)
4 vejce
1 balíček prdopeč
2 lžičky čerstvě nastrouhaného zázvoru
1 lžíce citrónové šťávy



Všechny suroviny důkladně promícháme a propracujeme je v těsto. Tuhé těsto vyklopíme na pomoučený vál, vyválíme plát o síle asi 3 mm. Vykrájené zázvorky dáváme na pečicím papírem vyložený plech, poté je dáme na noc do chladu, díky tomu při pečení krásně naběhnou.

 Druhý den rozpálíme troubu na 220 stupňů a zázvorky pečeme asi 7 minut. Ukazatelem, že jsou hotové, je to, že mají růžové okraje. Necháme vychladnout, uložíme v dóze na chladnější místo a necháme aspoň 3 týdny odpočívat, aby změkly.


Pak se pochlubte, jestli jste některý z receptů zkoušely.

Z.

2 komentáře

  1. Dekuji za recepty, vypada to jednoduse - to je presne pro me ;) Jedu koupit ingredience a zitra zacneme :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dekuji za recepty, vypada to jednoduse - to je presne pro me ;) Jedu koupit ingredience a zitra zacneme :)

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.