pondělí 29. února 2016

Co se u nás čte

Pokud máte děti, jistě jste zaznamenaly, jak úspěšné jsou v poslední době knížky od autorky Rotraut Susanne Bernerové. 

Její kolekce knih Jaro, Léto, Podzim, Zima a Noc jsou prostě úžasné.
Jedná se o obrázkové knihy plné krásných ilustrací a jak už název napovídá, zobrazují detaily ze života v průběhu 4 ročních období a noci.

Jako první jsem Adelíně na Vánoce koupila právě knihu Noc. Tím, že je o knihy opravdu obrovský zájem, bývají často vyprodané a jiný díl zrovna nebyl k dispozici. Netrvalo dlouho a pro velký úspěch jsem brzy objednala i další díly Jaro a Léto.



Z knížek jsem nadšená nejen já, ale hlavně Áďa. Oceňuji to, že jsou listy z tvrdého papíru, takže knížku jen tak něco nezničí. Obsahují tolik detailů, že se dokážeme věnovat jedné stránce i několik minut. Knížky si prohlížíme každý den, ne-li několiktát denně a i když je moje dcera na slovo skoupá, za pár dnů se naučila poznávat snad vše, co je na obrázcích. Pozná veškeré zvířata, i ta, která jsou opravdu nepatrná (například malou sovu schovanou na stromě), pozná popeláře, jeptišky, miluje všechna letadýlka, která létají na obloze (ty hledá jako první), popeláře i dinosaura. Mám pocit, že pokaždé, když knihu otevřeme, objevíme něco nového.




Téměř vždy, když je si uvědomím, že je doma to pověstné a podezřelé ticho, mrknu, co zrovna mé dítko dělá a ona si dlouze listuje stránkami a opravdu se zaujetím pozoruje obrázky. U žádné jiné činnosti, hračky ani knížky nevydrží tak dlouho.

Jelikož knihy kupuju zásadně na internetu, protože do klasických knihkupectví se téměř nedostanu, při poslední objednávce se mi zobrazilo klasické "mohlo by se vám líbit" s doporučením na knihu Co se děje o Vánocích od Anne Suessové. Žádnou vánoční knihu jsme doma neměli, tak jsem ji s radostí objednala. Musím říct, že se mi líbí ještě víc než série od Rotraut Susanne Bernerové. Ilustrace mi přijdou hezčí a zimní a vánoční atmosféra z obrázku opravdu přímo vyzařuje.






Vřele doporučuji všem vášnivým malým čtenářům. Je úplně jedno, který díl nebo kterého autora si vyberete.

Adélka má narozeniny za celkem dlouhou dobu, ale už teď vím, že si doplníme sbírku a jedním z dárků budou chybějící díly Podzim Zima a Co se děje kolem nás od Anne Suessové.

Taky máte některou z těchto knížek v knihovničce? A který je váš oblíbený díl?

Z.

Okomentovat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.