středa 24. února 2016

Srovnání nosítek pro batolata (Kibi, Tula, Skaldino)


Adelínu momentálně nosím ve Skaldinu, což je jedno z nejoblíbenějších českých batolecích nosítek. Šije je maminka 3 dětí, známá pod značkou ŠIPE, na její výtvory se můžete mrknou třeba tady.

Musím říct, že na Skaldino jsem byla moc zvědavá. Jak jistě víte, mám Tulu toddler, se kterou jsem maximálně spokojená a tak jsem byla zvědavá na rozdíl mezi těmito nosítky.

Pokusím se srovnat Kibi (o tom jsem už v jednom ze svých článků psala tady), Tulu a Skaldino. Právě tyto 3 značky nejčastěji volí rodiče pro nošení batolat a starších dětí.

Když jsem nosítko poprvé spatřila. Rozhodně mě nenadchl vzor. Je na mě dost hippie a fakt nemám ráda kočky :-) Vzhledem k tomu, že se jedná o testovací kus, který nosilo opravdu hodně maminek, předpokládám, že vzor je starší.

Nosítko je ale opravdu propracované do posledních detailů tak jako žádné jiné. V porovnání s Kibi a Tulou má víc vychytávek a co se týče provedení, určitě vede. Je na něm vidět, že co kus, to originál a že si s ním paní, co nosítka šije, dala opravdu práci.




Nosí se perfektně na břichu i zádech. Dcera má 19 měsíců, 13 kilo a nošení je opravdu extra pohodlné (naprosto srovnatelné s Tulou toddler).


A teď už k jednotlivým bodům, které by mohly zajímat ty, kteří se rozhodují, co pro své dítě pořídit.

1) PRODLOUŽENÍ NOSÍTKA

V tomto bodu určitě vede Skaldino. Má skryté rozšíření, po rozepnutí zipu si nosítko o pěkných pár čísel můžete prodloužit, takže se dá říct, že roste s vaším dítětem. Tuto možnost Tula ani Kibi nenabízí (Kibi je sice rostoucí nosítko, je tam určitá vůle při prodloužení zádové opěrky, ale rozhodně ne taková jak u Skaldina a ne tak dobře provedená). Je pravda, že Tula toddler i bez tohoto prodloužení sedí perfektně, zádovou část má dcera pořád dost vysoko. U Kibi mi toto dost vadilo, zádová opěrka nosítka neustále sjížděla a i když jsem ho měla zhruba v době, kdy dcera měla 10 měsíců, občas se z něj dokázala vykasat tak, že neměla na zádech pořádnou podporu.
Prodloužení určitě ocení rodiče opravdu velkých dětí (kolem dvou-tří let, kdy je dítě hodně velké), které se třeba na výletech v přírodě rády ponosí.
V tomto bodu tedy vede Skaldino.



2) VYŠISOVÁNÍ LÁTKY

Často se při koupi nosítka lidi zajímají o to, jak rychle a jak moc se vyšisuje bederní pás. Je to klasická známka nošení. Jsou nosítka, která jsou na to náchylná méně a některá naopak více. Když opět srovnám Kibi, Tulu a Skaldino, na posledním místě je určitě Kibi (bohužel fotku nemám). To jsem měla zhruba 3 měsíce a bederní pás i všechny popruhy byly opravdu hodně šislé. 

Tulu Toddler mám 9 měsíců a na fotkách můžete vidět, jak moc je hnědá látka vyšisovaná. Nosím ji opravdu denně, peru ji celkem často, takže se to dá při frekvenci nošení čekat. V tomto mě například hodně překvapila Manduca, tu jsem pravidelně používala každý den asi do 7 měsíců dcery a když jsem ji prodávala dál, látka nebyla nikde vyšisovaná a nosítko vypadalo opravdu jako nové.

Skaldino, které mám doma, má bederní pás z látky podobné fleecu (v látkách se nevyznám, tak aspoň pro představu). A i přesto, že je v oběhu už pěkných pár měsíců, ne-li let, nejeví známky nošení. Neznamená to ale, že každé nosítko Skaldino má bederák ze stejného materiálu. Dle fotek z webu to vypadá, že ne.

Takže i v tomto bodu vede Skaldino.


Vyšisování bederního pásu u Tuly toddler

3) POUŽITÝ MATERIÁL/POLSTROVÁNÍ

Všechna 3 zmiňovaná nosítka, ač jsou podobná, jsou, co se týče materiálu, naprosto odlišná. Opět bohužel nemám nafocené Kibi. To mi materiálem připomínalo spíš šátek, než nosítko. Zádová opěrka nebyla vůbec vyztužená, byla tak tenká, že se se nosítko skoro dalo zmačkat do kuličky. O trošku silnější je Tula. Tady mi materiál nejvíc vyhovuje, je silný tak akorát, tvar nosítka krásně drží a je ideální pro batolata. Jak z fotky můžete vidět, látka Skaldina je dvojitá, opět jakoby podšitá fleecem, nosítko je ze všech 3 nejvíc vyztužené. Což je super, krásně se v něm nosí, jen je pak trošku neskladné, nedá se složit do malého balíčku.

Pokud bych měla srovnat bederní pásy, Kibi opět propadá na plné čáře, tam není bederák vyztužený vůbec, často jsem ho na břichu mívala z nošení úplně otlačený. Tula a Skaldino jsou v tomto velmi podobné, právě díky jejich propracovanému bedrnímu pásu je nošení opravdu extra pohodlné.

V tomto bodu jsou Tula a Skaldino naprosto srovnatelné.

4) VZORY

Kibi pravidelně přichází s novými vzory, vždy se jedná o limitky a skoro vždy se téměř okamžitě vše rozprodá, takže je pak velký problém toto nosítko sehnat. Vzory mají moc hezké, to musím uznat. Razí heslo, že v jednoduchosti je krása, s čímž souhlasím.




I u Skaldina se dají vybrat hezké vzory, hlavně je vše o domluvě, paní šije na zakázku, takže se dá, myslím, domluvit na všem, co si zákazník přeje.


Pro mě v tomto ohledu ale jednoznačně vede Tula. Jejich vzory jsou prostě originální, nikoho nenapodobují a každý vzor je unikát.


Tula svými vzory v tomto bodu tedy jasně vítězí.

5) NASTAVENÍ NOSÍTKA A BEZPEČNOST

Jak už jsem psala výše, nosítko Kibi jsem brzy poslala dál, protože mi vůbec nesedlo. Co jsem se dočetla i v diskuzích, jeho nastavení není tak úplně jednoduché a nebyla jsem sama, komu trvalo delší dobu nastavit si jej tak, aby mi sedělo. Na můj vkus má Kibi spoustu popruhů, přezek, šňůrek, všude něco trčelo nebo viselo. Všechny přezky mají pojistky, některé z nich mi nešly dobře rozepnout.

Co se týče Tuly, tam je nastavení jednoduché. Utahuje se pouze bederní pás, ramenní popruhy, pak je možnost si utáhnout popruh mezi ramenními popruhy na zádech. Je tam možnost dát si ho výš nebo níž, což je super.
Když v Tule nosí můj muž, který má o 40 kg víc a je o 20 cm vyšší, nosítko si pak přenastavím zpět pár tahy a je to minutová záležitost (u Kibi mi to trvalo podstatně déle. Pořád mě někde něco tlačilo, dcera byla nízko...Nebylo to prostě ono).
Tula nemá na bederním popruhu bezpečnostní pojistku, což mi nikdy nevadilo, protože se jedná o opravdu silnou přezku, která nikdy neměla tendenci rozepnout se. Na ramenních popruzích to není potřeba, přezka tam není.

Na fotce můžete vidět rozdíl mezí ramenním popruhem u Tuly a Skaldina. U Tuly přezka není, u Skaldina je, pojistka je řešená malou gumičkou.



Toho, že je pojistka řešena gumičkou, jsem si nevšimla, protože na to nejsem zvyklá a málem mohla být nehoda. Dceru jsem měla na zádech, když najednou slyším cvaknutí. Instinktivně jsem se předklonila, chytla ji za záda a šla se před zrcadlo podívat, co se děje. Jednu přezku si rozepnula. Kdyby byla tak šikovná, že by rozepla obě dvě naráz, mohla vypadnout. Toto řešení u Skaldina nevidím jako šťastné, Tula to má dle mého názoru vyřešené jednodušeji a lépe a hlavně bezpečněji.


Pokud patříte mezi ty, kteří se řídí hlavně cenou, nejlevněji vychází Kibi, Skaldino a Tula jsou cenově tak nastejno.

Jsem moc ráda, že jsem měla možnost vyzkoušet si všechna 3 nosítka. Každé má svoje plusy i mínusy, můžu ale s radostí říct, že je pro mě stále nejlepší Tula toddler. Vizuelně, nastavením i co se bezpečnosti týče je pro mě nejlepší.
A protože fotek s Tulou máme pochopitelně nejvíc, pokud by vás zajímalo, jak vypadá nosítko v reálu v akci, můžete se mrknout i na některé z mých starších článků.
Semsem nebo sem.

Z.

23 komentářů

  1. Zuzi,neměla bys doporučení na nosítko i pro menší děti (od 4 měsíců)?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co Baby Tula?Ta je tusim od 4m.Pokud mas mensi dite,vydrzi dlouho :-)

      Vymazat
    2. Diky za tvůj tip,už jsem se nad ním zamýšlela a vede.Předpokládám,že co do užitných vlastností bude obdobné typu toddler...

      Vymazat
    3. Přesně tak. Verze toddler se liší jen ve velikosti.

      Vymazat
    4. A lze k Tule dokoupit novorozeneckou vložku a nosit už od narození v Baby?😊

      Vymazat
    5. Ano, lze, treba tady
      http://www.satkomanie.cz/en/tula-babycarriers/2626-tula-infant-insert.html

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den Zuzi, mám téměř roční dítě, cca 10 kg, 78 cm a zrovna se rozhoduji mezi Manducou, Kibi a Tulou. Kibi mi sedí nejhůře, protojej začínám vyřazovat z výběru, Manduca sedí dobře, ale bojím se, aby nebyla brzy malá. proto zatím vede Tula, jen se neumím rozhodnout, zda pořídit když tak Tulu nebo Tulu Toddler (výrobce uvádí, že je až od 18 měs a 11kg). co byste poradila vy? děkuji, Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobry den,urcite Tulu,ve velikosti toddler.Manduca uz by vam byla brzy mala,Tula baby taky.Kdyz jsem porizovala Tulu,rovnou jsem kupovala verzi toddler a dcera mela podobne miry jako vase dite.

      Vymazat
  4. Dobrý den, Zuzko,
    mám desetitýdenní holčičku (5,4 kg) a poohlížím se po nějakém nosítku. Nejvíc mi padly do oka právě Tuly, proto mě těší Vaše pozitivní recenze. Což už se moc pravda nedá říct o ceně:) Nejradši bych si ji vyzkoušela/vybrala osobně, avšak jsem v okolí bydliště (Ostravy) zatím žádnou prodejnu nenašla. Kdybych objednávala přes internet, poraďte, prosím, kterou pořídit. V eshopech mají buď jen Tulu nebo Vaši Tulu Toddlera. Mám to chápat tak, že Tula znamená onu Tula baby? Jak dlouho mi asi vydrží, vyplatí se potom taková investice? Moc děkuji za odpověď, Simona.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, investice je to sice větší, ale rozhodně se vyplatí.. Až dcera z nosítka vyroste, prodáte nosítko třeba o 500 levněji, po Tula je pořád velká poptávka, takže se vám peníze vrátí.
      Pokud není uvedeno Tula toddler, tak se jedná o nosítko Tula baby, která je ale vhodná až kolem 4 měsíců (nosítko je trošku větší, než třeba Manduca, Ergobaby aj., které padnou menším dětem). Tula baby vydrží do roku i déle, záleží na proporcích dítěte. Já toddler kupovala v 11 měsících dcery, mám doma ale menšího obříka, navíc jsem přecházela z jiného nosítka, takže bylo nesmysl kupovat baby a za pár měsíců verzi toddler. Mrkněte i na oficiální stránky Tuly http://www.babytula.com/, tam jsem nakupovala já. Mají tam větší výběr vzorů, cena je podobná jako v českých e-shopech, nosítko došlo asi za 2 týdny.

      Vymazat
    2. Je fakt, že narazit v inzerátech na použitou Tulu je takřka nadlidský výkon:) Nabízejí právě jakési novorozenecké vložky. Dokoupím případně tu, jen mám obavy, aby se mi v ní malá teď o to více nepotila. Kouknu na ty stránky. Snad mi to neproclí :) Děkuju za tip.

      Vymazat
  5. Dobrý den, díky za recenze a články :) Měla bych dotaz, objednávala jste z USA site? Protože ještě tam mají odkaz pro Evropu a Polsko, ale tam není tak velký vývěr vzorů. Díky. Daniela.

    OdpovědětVymazat
  6. Danielo, objednávala jsem z /www.babytula.com.
    (Nejde mi odpovědět přímo na komentář.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, já jsem si prve nevšimla, že každý eshop je přesměrovaný na jinou stránku:). děkuji.

      Vymazat
  7. Dobrý den paní Zuzano,máme 5ti měsíčního syna a chceme koupit nositko.I na základě Vaší zkušenosti,jsme se rozhodli o nositko zn.Tula. Syn je větší,váží necelých 8 kg a měří 70 cm (včera 5.10.mu bylo 5 měsíců). Přemýšlíme zda koupit ještě baby nebo již toddler? Můžete nám poradit?Nerada bych,aby nám z něj za chvíli vyrostl.A dále se chci zeptat,kdo je výrobcem nosítek Tula,neboť na netu je u těchto nosítek uvedeno,že jsou vyrobeny v Polsku.Nejde mi to dohromady s adresou babytula.com,kterou doporučujete.Moc děkuji za radu a Váš čas.Dagmar

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,

      nosíátka Tula jsou polská.
      A co se týče velikosti, určitě volte baby, toddler by byla ještě velká. Někdo má Tulu baby i do roku a čtvrt, roku a půl, takže ji určitě využijete dlouho a vzhledem k tomu, že je po nich pořád velká poptávka, určitě pak bez problému prodáte.

      Vymazat
  8. Dobrý den, Zuzko, děkuji za Vaše recenze, právě jsem se rozhodovala mezi Kibi a Tulou a díky Vám už mám jasno :) Jen zůstává dilema, jestli Baby nebo Toddler? S nosítky žádnou zkušenost nemám, zatím jsem používala jen šátek, a Tulu jsem naživo ani neviděla. Dcerce je necelých 13 měsíců, ale je na svůj věk spíš taková drobnější, má jen 9 kg a 77 cm. Mám ještě staršího syna a ten měl 11 kg až v roce a půl. Nerada bych ale teď koupila jedno nosítko a za pár měsíců ho musela měnit za jiné...Jen si nejsem jistá, aby malá nebyla ve verzi Toddler moc "utopená" a jestli není nějak na škodu dávat drobnější dítko do nosítka určeného až pro větší děti. Těším se na Váš názor a děkuji :) Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, důležitá je hlavně výška dítěte. Já Tulu toddler kupovala pro dceru v době, kdy měla podobné míry jako vaše dítě. Takže bych se toho nebála, správným "seštelováním" nosítka ji určitě bude sedět už teď a pokud je drobná, vydrží ji o to déle.

      Vymazat
  9. Dobrý večer Zuzi, krásná recenze. Já jsem rozhodnutá 100% pro Tulu, ale mám dilema jakou koupit. Syn má 7 měsíců a má skoro 8,5 kg a 73 Cm. Je to malej obřík a strašně rychle roste, a proto by me zajímalo, jaký je Váš názor jestli koupit Tulu toddler nebo Tulu baby. Roste a přibírá rychlosti blesku a bojím se, že mu bude verze baby za chvíli malá a já budu muset kupovat toddler, ale zároveň se taky bojím, že mu toddler bude hodně velká a já budu muset čekat než do ni doroste. Kterou verzi byste zvolila vy? Předem mockrát děkuji za odpověď. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, v 7 měsících je dítě ještě fakt malý, v tomto věku bych toddlera určitě nekupovala (mimochodem dcera byla větší obřík takovou váhu měla ve 4 měsících :-)) Kupte baby. myslím, že ji využijete maximálně, určitě bude synovi sedět tak do roku a čtvrt a pak není problém baby prodat a koupit toddlera. Po Tulách je pořád dost velká poptávka, takže se nebojte, že by vám pak trčela doma a nemohla byste ji prodat.

      Vymazat
  10. Mockrát děkuji, již máme objednáno :)) přeji krásný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať se hezky nosí, pak dejte vědět :-)

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.