úterý 14. června 2016

Bez všude, kam se podíváš

Bezová sezóna už pomalu končí, aspoň u nás. Letos jsem nezahálela a máme zásoby na celý rok. Loni jsme dělala bezový sirup poprvé, ale vzpomněla jsem si na něj celkem pozdě, kdy už bez odkvétal. Taky jsme bydleli u babičky a najít keř tam byli spíš vzácností, takže jsem prochodila okolí křížem krážem, dítě na zádech, tašku v ruce a doufala, že najdu poslední neotrhané zbytky, abych si mohla udělat ten proslulý sirup, který všem tak chutná a který všichni tak chválí. (Já totiž sirupy a vůbec sladký pití nikdy nepiju, toto je jedna z mála výjimek).



Recept jsem psala už loni a vycházela jsem z něj i letos, je tady.
O to víc mě potěšilo, že v okolí našeho domu bez kvete snad na každým rohu. A tak jsme poslední týdny vyráželi na pravidelný večerní procházky a poctivě trhali všichni tři. Občas se situace z loňska opakovala a Adelína musela na záda, protože nám neustále utíkala nebo se chtěla zrovna v tu chvíli tulit. V takových chvílích si vždy vzpomenu na slova, která často slýchám, že by rodiče tak moc něco chtěli dělat, ale copak to jde, když mají malý dítě, co neposedí nebo nevydrží v kočárku? A přitom je to tak jednoduchý...
Ale to jsem trošku odbočila :)
Dokonce už jsem dospěla do takovýho stádia, že jakmile jsem viděla keř obsypaný květy a neměla po ruce tašku, byla jsem lehce nervózní, že to tam přece nemůžu nechat. Že je taková škoda to nezužitkovat. Ale protože jsem udělala zhruba 15 litrů sirupu a už nebylo žádné místo na uskladnění, můžu říct, že mám hotovo.
Mám hotový sirup, denně popíjím bezovou limonádu s ovocem, mám nasušeno a ještě jsem letos poprvé vyzkoušela bezové placky a byly vynikající.


Taky jsme si udělali radost novými skleničkami na limonádu, na které jsem náhodou narazila v naší milované Jednotě, o které jsem psala nedávno. Tak dlouho jsem si podobné přála a pak na ně narazím tam, kde bych to nejmíň čekala. Stály pár korun a Adelína, která občas nechce moc pít, z nich pije jedna radost.



A co vy? Máte taky zásoby na celý rok?

Z.

Okomentovat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.