středa 1. června 2016

Knižní tipy

Knížky miluju od dětství, ale co jsem na mateřské, nějak není čas a chuť číst. Vždy se najde něco důležitějšího na práci, věčně mi hlavou lítají myšlenky, co musím ještě udělat v době, kdy Áďa spí. Za poslední 2 týdny jsem ale přečetla 2 knížky, třetí mám rozečtenou a tak se s vámi chci podělit o tipy, co rozhodně stojí za to si přečíst.



Nevím, jestli jsem to někde psala nebo ne, ale studovala jsem češtinu a francouzštinu, součástí studia bylo samozřejmě přečíst spoustu knih. Když píšu spoustu knih, myslím tím obrovská kvanta knih. V té době jsem nečetla nic jen proto, že bych měla chuť si to přečíst, ale četla jsem hlavně povinnou literaturu, kterou jsme museli mít načtenou ke zkouškám a protože jí bylo opravdu hodně, často jsem měla rozečtené i 3 knížky najednou. Jednu jsem si četla před spaním, druhou v MHD po cestě do školy nebo práce a třetí, když jsem si na ni zrovna vzpomněla :-) Do toho nekonečné vysedávání v knihovnách, kdy člověk musel pracovat se sekundární literaturou k různým seminárkám a taky čtení knih, které se téměř nedaly sehnat a bylo možné si je zapůjčit pouze prezenčně. To mě ubíjelo. Vždy se mi v knihovně tak moc chtělo spát, že jsem si kolikrát v duchu říkala, jestli by si vůbec někdo všimnul, kdybych si jen tak na chvíli položila hlavu, zavřela oči a usnula. Ale nebyl čas, knížku jsem musela mít načtenou na seminář, takže se četlo dál. Prostě mám pocit, že jsem toho přečetla tolik, že jsem se na nějakou dobu "přečetla". Že i když jsem ještě před mateřskou měla spoustu plánů a viděla se, jak si někde lebedím s kočárem, dítě spí a já spokojeně čtu, vůbec to tak nebylo. Za prvé dítě v kočáru spalo pouze první půl rok a to jen za jízdy, za druhé v takových chvílích jsem jen vypla, odpočívala a ta chuť číst prostě nebyla.

Až teď, skoro po dvou letech, co jsem doma, jsem v knihovně objevila knížku Skleněný pokoj. Znám ji, vím, že má skvělé recenze a že ji mám někde na pomyslném seznamu. Do knihovny si vžy chodím půjčovat jen knihy pro Adélku. Zastavila jsem se u těch polic a říkala si, jestli má vůbec smysl si ji půjčovat a nakonec si ji vzala domů. A tak jsem do toho po těch letech zase spadla. Knihu jsem přečetla jedním dechem asi za 3 dny. Skleněný pokoj je příběh rodiny, která si nechala postavit známou Vilu Tugendhat. Snad od první chvíle jsem měla chuť ten dům navštívit a dnes mě mrzí, že i když jsem Brňák, nikdy jsem tam nebyla. Tak snad jednou...Myslím, že příběh vily znáte, i když nejste z Brna, během války jim byla zabavena a jak to dopadlo, si určitě přečtěte, knížka je to opravdu skvělá.




Po dlouhé době jsem si pak objednala knížky jen pro sebe a to (dnes velmi opěvované) Bábovky od Radky Třeštíkové a P.S. od Ani Geislerové.



Bábovky jsem přečetla za chvíli, knížka se čte sama. Nečekejte od toho žádnou literaturu na vysoké úrovni, je to knížka jako stvořená na dovolenou, na léto, na takový ty dny, kdy chcete sáhnout po něčem, u čeho si odpočnete. Je vtipná i napínavá.

Teď mám rozečtenou knihu od Ani. Byla jsem na ni hodně zvědavá, Aňu totiž miluju :-) Je to pro mě ideál ženské krásy, mám ji ráda jako herečku, jako ženskou a i ta knížka od ní se mi dobře čte. Je to sbírka fejetonů, není to nic, co byste přečetly najednou, ale jako oddychovka taky dobrá volba.

Hned jsem si při čtení vybavila jednu příhodu, kdy jsem jako studentka pracovala v Tescu za pokladnou, bylo léto, v té době, jsem měla zrzavý vlasy, plný obličej pih a několik nakupujících mi řeklo, že jim někoho hrozně připomínám. Skládali si nákup do tašek a pak vítězoslavně vykřikli: "Jooo, vždyť vy vypadáte jako Aňa."


To pro mě byla jedna z nejhezčích lichotek, jakou mi kdo řekl :-)

Dnes je Den dětí a Nakladatelství Svojtka má pro své čtenáře opět hezkou slevovou akci, všechny knížky si dnes můžete objednat s 50 % slevou, tak mrkněte, jestli vám něco nepadne do oka.

www.svojtka.cz

Z.

2 komentáře

  1. PS znám, Bábovky a Skleněný pokoj si musím přečíst

    OdpovědětVymazat
  2. PS je ten nejslabší článek z této trojky, takže ty dvě zbývající doporučuju :-)

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.