pondělí 1. srpna 2016

Letní mini botník


Léto je v plným proudu a tak mám už dlouho v plánu sepsat pro někoho třeba inspirativní článek o letní dětské obuvi.

Adélce kupuju výhradně barefoot obuv, popřípadě nějaký kompromis (což znamená, že boty nesplňují všechny podmínky BF, ale jsou ohebné a měkké, v takových botech však tráví minimum času). Vy, co jste se s BF obuví ještě nesetkali, zkuste si přečíst například tento článek, kde jsou popsané alespoň základní informace.

Jedna z věcí, která by mě asi, nebýt na mateřské minula, je právě přemýšlení o tom, co si vlastně obout. A jsem za to moc ráda. Sama pro sebe si nekupuji obuv BF značek, ale úplně jsem z botníku vyřadila všechny boty na podpatku, s vysokou podrážkou a co to jde, chodím bosa nebo nosím co nejohebnější boty.

Dcera má bot spoustu, zatímco já se spokojím s pár kousky (nikdy jsem neměla potřebu nakupovat desítky párů), boty Adelíny v botníku zabírají největší část. Teď něco k těm, které jsou vyloženě na léto.

Vzhledem k tomu, že ji za poslední měsíc dost povyrostla noha, musela jsem zainvestovat a kompletně ji obměnit botník. Nakoupila jsem 5 párů (z toho dvoje na podzim nebo do chladnějšího počasí). Na léto měla nachystané krásné sandálky značky Freycoo, odchodila v nich první letní dny a byla jsem s nimi moc spokojená. Není to příliš známá značka, ale určitě ji můžu doporučit.

Na jaře jsem kupovala boty značky Jack & Lily, model My mocs. Jsou spíš na jaro/podzim, ale občas si je obuje i v chladnějších dnech teď v létě. Byla to moje první zkušenost s touto značkou a podruhé už bych je nevzala, objevila jsem totiž značky lepší, které dceři líp sedí.

Tři nové kousky jsou konkrétně boty z H&M, sandálky Tikki Shoes, a osvědčené české capáčky Dadoos.




A teď už reálné fotky.


Nazouvací tenisky z H&M jsem koupila jako takovou nouzovku, bylo to v momentě, kdy dceři najednou byly malé sandále i capáčky a já čekala, až se ušijí nové. Není to BF obuv, ale každopádně se jedná o obuv měkkou a ohebnou. Velkou výhodou je to, že když je dítě zašpiní, můžete je hodit do pračky a budou jako nové. Zrovna včera se v nich proběhla v písku a bahně, takže čekají na vyprání.



Capáčky Dadoos, to je osvědčená česká klasika. Dlouho jsem hledala boty na doma. U nás chodí dcera bosa, ale když jedeme k babičce, kde je opravdu zima, boty jí dávám. Dadoosky jsou ideální pro děti s širší nohou, vysokým nártem a širšími kotníky. Dřív měla dcera od capáčků jiných značek otlačené kotníky, tyto ji sedí jak druhá kůže.

A je víc důvodů, proč jsem si tuto značku tak moc oblíbila. Prvním z nich je ten, že jsou české. Jsou ekologicky šetrné, mají třívrstvou podrážku, takže se v nich noha nepotí, jsou ideální do vlhkého počasí, bota prostě nepromokne. A hlavně jsou šité na míru. Na přání lze upravit střih dle tvaru nohy dítěte a při šití se řídí délkou stélky, takže není potřeba řešit velikost boty.

První Dadoosky jsem koupila před půl rokem a vydržely půl roku intenzivního denního nošení. Teď má v pořadí druhé, tentokrát v moji oblíbené světle růžové.


Největším překvapením jsou sandálky Tikki Shoes. Objednávala jsem je v e-shopu Neobuto a můžu jej s velkou spokojeností doporučit. Ve středu jsem objednala, zaplatila, v pátek jsem je měla doma. Jsem z nich nadšená a už asi nikdy nekoupím dceři sandálky jiné značky. Mají neskutečně tenkou podrážku, jsou ohebné jako capáčky a Adélka je vůbec nechce sundat z nohy, nejradši by v nich šla i spát.




A proč jsem se vůbec rozhodla pro barefoot obuv?

Protože jsme se nenarodili s botami a protože by boty měly připomínat chůzi naboso. Protože bychom se měli držet přirozenosti. Mám doma i jedny boty, které jsme dostali jako nevhodný dárek, s klasickou tvrdou podrážkou a pevnou patou. Když si je Áďa obula, ten rozdíl v chůzi byl tak markantní, že bych jí je na nošení prostě nedala. S BF botami utíká, utíká tak rychle, až skoro lítá, s klasickými botami jak kdyby zakopávala a nešlo ji chodit tak, jak by chtěla. Je to krásně vidět i v tomto videu začínajícího malého chodce.

Ještě nutno říct, že si A. stejně boty všude sundává. Na hřišti, na procházce, doma, na terase. Nikdy na nic nešlápla, dokáže přejít po štěrku, po kamíncích, po jakémkoliv povrchu a to bez náznaku bolesti. Často hlavně starší generace v rodině říkají:" Dej ji ty boty, vždyť je to ostrý! Vždyť bude nemocná!" Držím se toho, že kdyby je chtěla, tak si je sama obuje. 

Na podzim a zimu už mám nakoupené boty osvědčené značky Vertabudet. O tom zase článek, až to bude aktuální. 

Máte nějaké osvědčené a oblíbené značky obuvi pro děti i vy?

Z.

4 komentáře

  1. Je super, že díky tomu, že maminky řeší obutí dětí, se dostává barefoot styl pomalu do povědomí širší veřejnosti :) Naše malá začínala také v Dadoos capáčcích (ty jsou fakt super!), to ještě pořádně nechodila, pořídili jsme je už když si začala stoupat a obcházet věci, aby měla něco na nožky třeba do vlaku nebo do restaurace. Stačily jí ještě na první krůčky, ale potom už začaly být těsné a hlavně náhle přišly vedra a já jsem zpanikařila, že se jí v tom bude hrozně potit noha a narychlo hledala něco otevřenějšího. Pořídila jsem Jack and Lily sandálky, které nejdřív vůbec nechtěla, ale po pár dnech je naštěstí vzala na milost a teď už v nich běhá krásně. Myslím, že jí sedí docela hezky, ale podrážka mi tedy bůhvíjak měkká a tenká nepřijde. No oproti Dadoos určitě ne :) Dadoos mám v zásobě ještě jedny, ty jsou jí zatím větší a až do nich na podzim doroste, tak budou asi už na ven málo teplé.. využijeme je aspoň u jedné babičky, kde je studená podlaha, jako bačkůrky. Zrovna přemýšlím co pořídit na podzim a děkuji za tip na Tikki! To se mi jeví jako dobrá volba a asi vyzkoušíme :-) Barefoot zdar!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dceři nejvíc sedí právě Dadoos, Tikki a Vertbaudet (ty měla loni na zimu a teď nakoupeny i na podzim), tak vyzkoušejte :)

      Vymazat
  2. Dekuju za super clanek, u nas to za chvili zacne byt aktualni a taky chci jit prave cestou barefoot tak takovehle info a osobni zkusenost se vic nez hodi!

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.