pátek 26. srpna 2016

Věčné hračky

Má je doma každé dítě a jako malí jsme si s nimi hrávali i my. Dřevěné kostky, puzzle, skládačky. Jak už jsem psala několikrát, kupuju převážně dřevěné hračky. Takové, u kterých dítě musí zapojit hlavu a které ho něco naučí. A nejraději mám ty od české značky Bino.

Sbírku postupně rozšiřuju a už teď vybírám dárky pod stromeček. A protože se Vánoce blíží, inspirace není nikdy dost.

V době, kdy měla Adélka kolem roku, ji moc bavilo lovit ryby a učila se poznávat zvířata formou dřevěných puzzlí. Jistě každá matka pochopí, že v momentě, kdy poprvé napodobila zvuky všech zvířat a ještě je dala na správné místo, cítila jsme takovou hrdost, jak kdyby právě odpromovala na Harvardu :-)


Výhodou těchto hraček je to, že dítěti vydrží opravdu dlouho a neomrzí. Áďa je má všechny po ruce v obýváku, vybere si tu, se kterou má zrovna chuť si hrát a většinou je během dne prostřídáme všechny.

Nevýhodou všech možných skládaček je ovšem to, že když dítě během minuty rozhází vše a v obýváku máte najednou desítky malých kousků, chvíli trvá, než to dáte vše do kupy a umístíte je na své místo. Poslední dny po sobě ale Áďa poctivě vše uklízí, takže debordelizace opět probíhá formou hry.

Kolem druhého roku ji nejvíc baví všemožné skládačky, kde má za úkol přiřadit k sobě dvě půlky obrázku. U toho vydrží opravdu dlouho. Když ji potřebuju na nějakou dobu zabavit, vše ji zamíchám a ona se s radostí vrhne na to, aby vše poskládala, tak jak má a pak mi výsledek vždy donese ukázat. Učí se tím vlastně princip pexesa a není to tak dlouho, co jsme si daly první partičku. Já pexeso vždy milovala a moc jsem se těšila na okamžik,až jednou budu mít dítě a budeme ho hrát spolu. Nenapadlo mě, že to bude tak brzy, fakt ne.  Děti nás prostě překvapují každý den.

Puzzle a kostky začala skládat před druhým rokem, samozřejmě s mojí asistencí.



Novými přírůstky do sbírky jsou obrázkové kostky a puzzle s číslicemi, zakoupila jsem je v e-shopu Prodeti.cz, mrkněte, teď tam probíhají velké výprodeje. 

Nějaké stavění věží dceru nikdy nebralo, kostky se opravdu snaží od začátku skládat tak, aby sestavila obrázek a je krásně roztomilé, jak s každou kostkou poctivě točí a v momentě, kdy objeví tu správnou stranu, má upřímnou radost. Vždy vybírám takové, které se mi líbí, obsahuji obrázky, které si nejsou moc podobné (aby se dítěti strany nepletly). Často kupuju věci s motivem Krtka, ten u nás prostě frčí.

No a čísla? Áďa se poslední týdny opravdu hodně rozmluvila, opakuje skoro každé slovo a tak ji učím počítat.

To je ale jeden z dárků k Vánocům. Dělám to tak vždy, že když koupím něco hodně dopředu, na pár dnů Adélce nechám hračky k dispozici a pak je vrátím až po čase.






A co vaše děti? Co je baví nejvíc?

Z.

3 komentáře

  1. Moje dítě, když bylo malé, nejvíc bavilo čtení z časopisu Méďa Pusík. Nevím, jestli ještě vychází, přeci jen už je to víc jak 20 let zpátky, ale byly tam všemožné úkoly na počítání, barvičky a tak. Musím říct, že já jsem se dceři opravdu maximálně věnovala. Byla jsem s ní doma téměř do jejích čtyř let a denně jsme něco spolu podnikaly. Velmi, opravdu velmi se mi tento přístup vyplatil. Za měsíc jí bude 22 let a je to skvělá holka ☺
    Tak jen si s Aďuškou pěkně hrajte ☺
    M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Pusíka si moc dobře pamatuju,moje babička pracovala v trafice, takže jsem měla každý měsíc pravidelnou dávku dětských časopisů a všechny je mám dodnes schované na půdě.
      Jsem přesvědčená o tom, že to, co do dítěte investujeme, se nám jednoho dne krásně vrátí :-)

      Z.

      Vymazat
  2. Krásné hračky, hodně se mi líbí ta vkládací čísla. My vkládáme zvířátka a je to jak píšeš - složíme, vysypeme a jedeme znovu :-) Ted nás nejvíc baví běhání venku :-)

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.