úterý 4. října 2016

Světový týden nošení

...právě probíhá. U nás i v zahraničí. 

Máte tak jedinečnou možnost navštívit různé workshopy, přednášky, osahat si šátky na nosících srazech. Ideální příležitost dozvědět se něco nového. Konají se i různé pochody demonstrující spokojenost nošených dětí, je to hlavně o osvětě pro ostatní, kteří nošení dětí stále vnímají jako výmysly těch, co nevědí, co roupama dělat. To je samozřejmě nesmysl, protože nošení dětí je staré jako lidstvo samo.

Já teda nikdy na takový akce nebyla, přijde mi to lehce přehnané, ale loni jsme s Adelínou šly na módní nosící přehlídku v Brně (článek tady) a to bylo moc fajn. A. se jako čerstvý chodec promenádovala před Janáčkovým divadlem, pak jsme se prošly po červeném koberci a jely domů dát si odpoledního šlofíka.

Tenkrát jsem si říkala, jak na to budu za rok s láskou vzpomínat, že v té době už šátky mít určitě nebudu. Chyba. Pořád nás to baví. Každý den při pohledu do skříně říkám, že až jednou celou tu nosící výbavu prodám, vyrazím na pořádnou dovolenou. Anebo ji nechám pro svá vnoučata. :-)


A tak si týden, který je věnovaný blízkosti rodiče a dítěte zpříjemním aspoň vzpomínkami na mé oblíbené nosící fotky. Mám jich stovky, těch oblíbených ale jen pár.

Jsou to "obyčejné" kusy hadru, ale snad milionkrát mi zachránily zdravý rozum. V době, kdy bylo dítě nemocné, když rostly zuby, v době separační úzkosti nebo prostě jen tehdy, když dítě nemá dobrou náladu a chce se tulit a člověk potřebuje fungovat.

Ke každému šátku nebo nosítku mám spoustu vzpomínek na určité období a na místa, která jsme díky nošení navštívili, místa, kam bychom se s kočárem a malým dítětem nikdy nedostali.

Úplně nejradši mám první nosící fotku, kde má Adélka 14 dnů.

Adélka dvoutýdenní


11 měsíců

Loňský podzim, 14 měsíců

14 měsíců

Brno, 16 měsíců

18 měsíců, první vycházka u nás doma

Adelína dvouletá v Mikulově

Adelína dvouletá

červenec 2016


Tak si říkám, jestli budu psát článek o nošení i za rok?
Uvidíme.

Z.

7 komentářů

  1. Jééé, to je paráda... :) Pro mě jsou to (bohužel) už jen vzpomínky a to je Čmeldovi necelý rok a půl... ale od té doby, co začal chodit (tak zhruba od roku), se nějak nosit odmítá... mazlit ano, to máme svoje mazlinkové rituály doma v křesle... uspávání stále ještě probíhá splečně, tulením - a to jak spaní odpolední, tak večerní, jen to nošení už je u nás pasé... na delší procházky tak užijeme dosud minimálně užívaný kočárek, kratší vzdálenosti už zvládá Čmelda sám, když je nejhůř, nosíme se za krkem (jediná akceptovaná možnost nošení momentálně... :D)

    OdpovědětVymazat
  2. Nosenie je úžasná vec, škoda, že som nenosila aj prvého, aj keď on bol maximálne spokojný v kočíku a na rukách ho nosím niekedy ešte aj teraz a to bude mať 4 a pol roka. Mladší 7 mesačný je už nosený, na základe tvojich recenzií som kúpila Tulu Toddler, mám ju 3 týždne a spokojnosť je maximálna, on je 10kg a 80cm, proste chlap ako buk a mne by asi ruky odpadli, lebo on v kočíku byť nechce, len si tam maximálne pospí. Ale ležať tam nebude ani za svet. Takže sa nosíme. Aj chrbát ma prestal bolieť. Žasnem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že moje recenze k něčemu pomohla. Já na Tulu nedám dopustit doteď, dcera má 2 a čtvrt roku, 13 kg, často ji nosím vepředu a záda mě prostě nebolí. Díky nošení mám tělo vytrénovaný a svaly na zádech zpevněný tak, že mě vůbec nebolí záda tak jako před těhotenstvím.

      Vymazat
  3. Bez nošení si to neumím představit. Jsem zvědavá, jak dlouho se to synovi bude líbit :) Jinak se mi líbí ta sbírka šátků, já mám jen jedno nosítko a jeden šátek a říkám, jak to bohatě stačí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to určitě bohatě stačí. Já měla většinu šátků zapůjčených nebo jsem je jen na pár dnů testovala, svých jsem měla tak 10 (ale nikdy ne najednou, střídala jsem je, teď mám doma 3, jedno nosítko a další na cestě). Vtipný je, jak jsem si v roce dítěte říkala, že už je asi s nošením konec, když chodí a o 15 měsíců později to tak zdaleka nevypadá.

      Vymazat
  4. Jé, bez šátku si to už nedokážu vůbec představit. Máme za sebou první dovču ve třech a díky šátku jsme zvládli obejít spoustu krásných míst v Českém Švýcarsku. Nošenečkům zdar! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak píšeš, my díky nošení navštívili tolik krásných míst, na který bychom se s kočárem nikdy nedostali. Ale těch pozitiv je určitě mnohem víc :-) Tak ať se nošenci v šátku i nadále líbí :)

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.