sobota 26. listopadu 2016

Advent

Je to tu.

Čas, kdy děti i dospělí odpočítávají dny do Vánoc. Kdy to doma voní jehličím, začíná se péct cukroví a po večerech se balí dárky.

Já už mám vše nakoupeno, skoro i zabaleno a už zbývá jen napéct cukroví. Rozhodně to nebudu nějak přehánět, upeču tak tři druhy.

Letos mají pro mě Vánoce mnohem větší kouzlo, než kdy jindy. Budou to naše první společné Vánoce v domě a navíc je Áďa ve věku, kdy se neustále ptá na Ježíška, na to, kdy konečně koupíme stromeček a kdy pod ním budou dárečky. A to je prostě kouzelný. Zatímco loni jí byly Vánoce celkem ukradený, i když ze stromku měla radost, letos je to prostě jiný.



A tak poctivě a trpělivě pořád dokola opakuju, že musíme ještě chvíli vydržet a pak určitě přijde.
V neděli u nás ve vesnici bude rozsvícení vánočního stromku, jarmark a doufám, že letos stihneme i nějaké adventní trhy. Ráda bych na ně vyrazila do nějakého malého rakouského města, abychom se vyhli davům lidí. Jezdívali jsme i do Vídně, tam mě ale odrazuje ta miliarda lidí všude kolem. Už jako bezdětná jsem se tam málem ztratila, nedokážu si představit jet tam s dítětem.
Určitě pojedeme na trhy i do Brna, vlastně ani nechci nic kupovat, ale mám ráda tu atmosféru a každý rok si chodím zazvonit na zvoneček, aby se mi splnilo přání. Zatím mi to vyšlo každý rok, tak doufám, že to vyjde i ten příští, jedno přání bych měla :-)


Vánoční výzdobu jsem letos nějak nepřeháněla, ale nesmí chybět vánoční růže, jehličí, svíčky i věnec, ten jsem kupovala, vyrobit ho nějak nestíhám. Áďa si letos vybrala i červeného skřítka, který za oknem hlídá, jestli už nejde Ježíšek. Nějak mu to ale nevychází, protože si s ním dítko pořád hraje a dokonce s námi i usíná.
Radost mám z dekorací, co vypadají jako malý perníčky (ne, fakt jsem je nezdobila ani nepekla), vypadá to moc hezky.








Co vy?
Chystáte se někam nasávat atmosféru blížících se Vánoc?

Z.

4 komentáře

  1. Mila Zuzo, mate to doma moc hezky vyzdobene :) Adi skritek je skoro stejne roztomily, jako ona, jsou spravna dvojka :) My letos budeme slavit Vanoce ve 3, nasi holcicce bude 9 mesicu. To tak utika! Kazdopadne se moc tesim, jinak a vic nez kdy jindy, a taky se snazim, aby se nas byt promenil do vanocni nalady. Nechystame se za hranice, ale na rozsveceni stromku tady ve vsi a v okoli. Uz dnes jsme zacli cerpat vanocni atmosferu ve starem mlyne, ktery skryval nadherne prostory plne tematickych a napaditych dekoraci. Bylo to dechberouci a snad alespon trochu promitnu tu atmosferu do naseho obyvaku a hlavne nasich srdci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty úplně první Vánoce s dítětem jsou kouzelný. Áďa měla tehdy půl roku, zajímal ji jen balicí papír, ale já byla tehdy děsně naměkko. Tak si užívejte každou chviličku :-)
      Já jsem vlastně celý advent tak nějak sentimentální, v tomto předvánočním čase si tak nějak uvědomuju, jak moc je důležitý být obklopen lidmi a rodinou. O víkendu jsme byli na jarmarku, kde se prodávaly výrobky babiček z diakonie (což je vlastně domov důchodců), nakoupili jsme tam toho hrozně moc a já pořád měla slzy v očích, když jsem si uvědomila, že ony na Vánoce budou samy. Každopádně ony měly velkou radost z toho, jaký je o jejich výrobky zájem a o to vlastně nejen v tom předvánočním čase jde. Dělat radost a umět si ji užít.

      Vymazat
    2. Mne je to jasny :D, mohla by dostat jen prazdne krabice a papir a byla by spokojena :) Dekuju, verim, ze to bude krasny čas.
      To je od vas moc hezky...Taky jsem citlivka a jenom cist o tech babickach mi vhani slzy do oci. Je mi moc lito lidi, co zustali sami. Musim vzit rodinku a podobnym zpusobem taky pomuzeme. Napadl me taky Klokanek, kam bychom mohli neco venovat, a chceme jet do utulku pro pejsky... S ditetem jsou priority jeste o neco jinak poskladane, nez drive.

      Tak prijemny advent.

      Mej se a diky!
      Denisa

      Vymazat
  2. My půjdeme klasika, místní trhy, chtěla bych dát i nějakou tu mši, to klidné atmosféře (na rozdíl od pražských trhů) přidá a ráda bych do nějakého malého německého města, ale to se uvidí...

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.