pátek 4. listopadu 2016

Podzim v kuchyni


K podzimu patří i spousta sezónního ovoce a zeleniny, která teď chutná nejlíp. 

U nás nejvíc frčí jablka. My je nemáme vlastní, ale máme to štěstí, že jsou v naší obci obrovské sady, takže si je pravidelně kupujeme na kila. Vzhledem k tomu, že Adélka jí z ovoce jen jablka, banány, meloun a hrušky, z těchto surovin dělám vše možné.

Já mám jablečné koláče moc ráda a mám pro vás tip na jednu takovou zdravou rychlovku.

Potřebujete:

130 g hladké mouky (používám jen špaldovou, bílou jsem už úplně vyřadila)
1 žloutek
100 g másla
trochu soli a trochu prdopeč

Vše zpracujeme v těsto, které naskládáme do formy, poté na těsto naskládáme plátky jablek, které zalijeme dvěma rozšlehanými žloutky s trochou moučkového cukru a cca 20 g hladké mouky.

Koláč se peče na 150 stupňů dozlatova, nakonec můžete poprášit cukrem nebo pokapat javorovým sirupem.

Těsto se celkem drobí, takže je to dezert na lžičku.





A když už jsme u těch jablek, k podzimu patří samozřejmě i poctivý štrůdl.

Už jsem k jednomu článku s recepty do komentáře psala osvědčený rodinný recept na domácí listové těsto, který mám od své babičky. Není to vlastně pravé listové těsto, protože to se musí při zpracování různě překládat a chladit a překládat a pořád dokola. Ale těsto je moc dobré, má podobnou chuť jako listové a navíc máte jistotu, že nejíte éčka.

Recept je úplně jednoduchý:

32 dkg hladké mouky
1/8 másla
190 ml mléka

Vše zpracujete dohromady a necháte na noc v lednici odpočinout. Množství je zhruba na 3 nohavice. 




Při psaní tohoto článku si právě pochutnávám na hruškovém koláči s mandlemi, který jsem pekla včera. Inspirovala jsem se u Kuchařky ze Svatojánu, její zdravé recepty mám moc ráda. Recept na tuto dobrotu je tady.

Pokud nemáte doma všechny potřebné suroviny, můžete je samozřejmě nahradit i těmi klasickými, běžně dostupnými (mandlovou smetanu za mléko, kokosový olej za máslo). V receptu není vůbec žádný cukr, já použila pšeničný sirup a je opravdu málo sladký, zkuste si ho pak osladit třeba medem nebo javorovým sirupem.




Často se mě lidi ptají, jak je možné, že jsem na mateřské tolik zhubla, i když pořád jím sladké. Je pravda, že peču opravdu hodně a ráda (o to víc mě nějak poslední dobou nebaví vaření). Úplně jsem vyřadila klasickou bílou mouku, často dělám koláče a dezerty z ovoce, takže se dá říct, že peču zdravě. V jídle se neomezuju, ale vybírám si to, co jím.

Několik měsíců jsem nejedla čokoládu, nemám na ni vůbec chuť. Všechny možné sladké tyčinky, sušenky a běžně dostupné sladkosti vůbec nekupuju. Jíme opravdu hodně zeleniny, ovoce, ořechů, pochutiny ze zdravé výživy nebo to, co si upečeme.

A jde to prostě tak nějak samo. 


Máte nějaký oblíbený jablečný či hruškový recept i vy? Budu ráda za inspiraci, protože mám pocit, že pořád peču to samé.

Z.

2 komentáře

  1. Díky za inspiraci, ten první koláč vyzkouším ;-) Peču moc ráda, k osvědčeným patří:
    https://www.devceuplotny.cz/Foodblog/Recepty/Kolace/Hruskovy-kolac-s-orechy
    (blog devceuplotny je úžasný!)
    http://www.pradobroty.cz/2015/09/linecky-kolac-plny-tvarohu-se-svestkami.html
    http://www.apetitonline.cz/recepty/46-tvarohovy-kolac-s-ostruzinami.html
    http://cucinare-con-amore.blogspot.cz/2012/06/ovocna-bublanina-podle-dity-p.html
    a pak máme rádi apple pie - s kořením, na americký způsob, na ten mám recept vystřižený z nějakého starého časopisu

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.