středa 2. listopadu 2016

Vánoční inspirace--->knihy pro děti

Můj oblíbený citát zní "Čtení je nejhezčí způsob, jak zabít čas."

A jak jste si mohli všimnout, řídím se tím nejen já, ale i celá rodina. Od doby, co Áďu zajímají knížky, s ní čteme opravu hodně.

Slíbila jsem další inspiraci na vánoční dárky, tak tentokrát o knihách pro děti.

Nedávno jsem vás upozorňovala na slevy v nakladatelství Svojtka a nakoupila oblíbené interaktivní knížky. Konkrétně Kdopak bydlí v Zoo, Jak to žije na zahradě a Červenou Karkulku.




Moc se mi líbí ilustrace, otevírací okýnka musí bavit každé dítě a knížky jsou fakt povedené a krásně propracované. Navíc jsou z tvrdých desek, takže je dítě jen tak nezničí. Tady malá ukázka.




Největší radost mám ovšem z Červené Karkulky, ta je naprosto úžasná. Áďa ten příběh má moc ráda, byla to jedna z prvních knih, která ji zaujala a kterou si vždy čte u babičky (má tam hodně retro vydání s podobnými posuvnými figurkami po mém tátovi a já doufám, že se kniha zachová ještě aspoň jednu generaci).




Sáhla jsem i po oblíbených Hádej, jak moc tě mám rád, konkrétně díl Podzim a Zima. Knížky mají jen pár stran, což u nás moc neuspěje. A. má ráda spoustu obrázků a k tomu nějaký příběh, který si vždy vymýšlím, skoro nikdy nečtu to, co je v knize. Ještě nedospěla ke knihám, kde by převažoval text před obrázky. Takže knížky přijdou na řadu spíš později.

Snažím se vždy kupovat knížky vztahující se k určitému ročnímu období, ať ji můžu ukazovat a popisovat, co se venku zrovna děje. Díky tomu se krásně naučila pojmenovat to, že padá listí, že zapadá "uníko", že vyjde měsíc, že fouká.... A dnes mě šokovala tím, že vyjmenuje po sobě jdoucí roční období. Čtení nese své ovoce každým dnem.



Další knížkou do sbírky je dětská encyklopedie Knížka pro malé děti a tu hodnotím jako velmi povedenou. Máme doma jednu encyklopedii pro děti Svět kolem nás, kterou mám ještě po svých rodičích a kterou jsem moc ráda jako dítě listovala i já (a myslím, že ji budete znát i vy). Jenže je z dob komunismu a tak se tam neustále objevují ruští přátelé, JZD a oslava 1.máje, což není úplně to pravé ořechové.

Knížku pro malé děti ocení určitě hlavně starší děti, ale rozhodně se z ní něco naučí i děti okolo dvou let.




Do košíku jsem přidala i jeden díl Krtka. Je to leporelo, ale to vůbec nevadí. Jak už jsem zmiňovala několikrát, A. Krtka miluje, jsou to jediné pohádky, které máme stažené a na které se A. dívá v televizi a bez Krtka se u nás prostě nejde spát, některé knížky známe nazpaměť. V knihovně jich naštěstí mají několik, takže je pravidelně obměňujeme (mimochodem průkazka do místní knihovny za 10 Kč na rok je jedna z nejlepších investic).


No a když už jsme u Krtka, musím zmínit i Ádinu nejoblíbenější knížku vůbec, kterou jsme četli před spaním skoro čtvrt roku. Dostala ji od mé mamky k druhým narozeninám a miluje ji. Do té doby jsem netušila, že v příbězích o Krtkovi pokračuje i dcera pana Milera. Pátrala jsem pak, jestli vydala i víc dílů, bohužel jsem žádné další nenašla. Tuto knížku ale doporučuji, má opravdu krásné ilustrace, je to příběh o ukradeném dortu a k podzimu se prostě hodí.





A na Krtka mám ještě jeden tip. Magnetické knížky máme doma jen dvě, jedna je dávno zapomenutá někde ve skříni, ale toto byl kauf roku! Knížku jsem koupila u nás v Jednotě, kdy jsem si jí všimla u pokladny mezi šílenými braky z červené knihovny.

Obsahuje 20 magnetů, které opravdu drží (i když A. má neustále tendenci vrchní vrstvu odlupovat), po "přečtení" je můžete zase vrátit zpět. V knize jsou černobílá místa, kam má dítě přiřadit to správné zvíře nebo rostlinu. 

Původně to měl být taky dárek k Vánocům, ale jednoho podvečera v pokoji bylo dlouhé podezřelé ticho a pak s knížkou, která byla schovaná ve skříni, Adelína radostně doběhla do obýváku a dala jasný pokyn "dárek-rozbalit".

Podobných knížek o Krtkovi je na trhu víc, mrkněte třeba na sem. Mají dobré hodnocení a určitě budou běžně k dostání i v knihkupectvích.





Na další inspiraci se můžete mrknout v jednom starším článku tady, kde píšu hlavně o kolekci knih Jaro, Léto, Podzim, Zima Noc. Máme doma všechny díly a jedny z prvních Adélčiných slov (kromě oslovení členů rodiny) byly právě ty, které se naučila z těchto knih.

Hromádka knížek čekající na zabalení je připravená a já už se těším, až se do nich po štědrovečerní večeři začteme.


(A protože já inspiraci hledám hlavně na internetu a často kupuju to, co se někde chválí, na FB stránkách blogu založím album, kam budu postupně přidávat fotky s tipy na dětské knihy i s fotkami a odkazy na články, ať to máte všechno pohromadě).

Z.

3 komentáře

  1. Tvoje články mě vždy hodně baví a inspirují :-). Jak máš doma vyřešenou knihovničku pro malou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, budu teď psát článek o Ádině pokoji, tak to tam určitě zmíním. Jinak knížky máme všude, v každým pokoji je pár kousků:-)

      Vymazat
  2. Tak to máme hodně podobný vánoční výběr :) Také jsem nakupovala u Svojtky - Červenou karkulku a průzkumnické encyklopedie o zvířátkách a dopravních prostředcích a ještě mám připravenou Zimu od Paseky. Jinak krtek s magnetkama u nás taky jede. Většina sice už nemá obrázky, protože je Johanka sloupala, ale na lednici si je přeskládává pořád.

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.