pondělí 23. ledna 2017

Jak se nosí onbuhimo

Znáte onbuhimo?Přiznám se, že když jsem poprvé uslyšela to slovo, představila jsem si nějaký japonský jídlo  :)
Jedná se o nosítko určené pro větší děti, které už většinu času chodí. Od klasických  nosítek se liší tím, že nemá bederní pás, proto je určeno na opravdu krátké poponášení. Pokud totiž nosíte těžší dítě delší dobu, díky absenci bederního pásu váhu opravdu cítíte velmi intenzivně, celou váhu dítěte totiž nesete na ramenou. Pokud máte nosítko s bederním pásem, váha se krásně rozloží.

Já běžně dítě nosím v Tule toddler, na kterou nedám dopustit. Pro onbu jsem se ale rozhodla z jednoho jedinýho důvodu, protože je krásně skladný, pokud ho hezky poskládáte, vleze se i do celkem malé kabelky.



Nechala jsem si ho ušít u Eli handmade, její práci obdivuju už hodně dlouho. V srpnu jsem si vybrala látku a čekala a čekala...Nosítko došlo těsně před Vánocemi. 

Když píšu recenzi na šátek nebo nějakou značku, píšu to pro ty z vás, které pátrají po tom, v čem je nejlepší své dítě nosit, které nošení baví stejně jako mě.  Dnes je trh přesycený, konkurence je obrovská, je pravda, že na kvalitní práci se často čeká, ale tohle bylo na můj vkus hodně dlouhé čekání.

Nosítko je ale ušité skvěle, o tom žádná.


No a teď už k praxi. Nafotila jsem jen v rychlosti pár fotek, abych o něm mohla napsat článek předtím, než jsem ho poslala nové majitelce. Prodala jsem ho. I když mám záda díky každodennímu nošení opravdu vytrénovaný, 15 kg bez bederního pásu po chvíli prostě bolí a to je to, co člověk nechce. Myslím, že může být ideální tak pro děti okolo roku, které ještě neváží tolik. Viděla jsem spoustu nosících fotek onbuhima se staršími dětmi, ale buď to musely být děti lehčí nebo nevím, kde je chyba.

Adelínu jsem v onbu nesla 2x, byla to krátká trasa, ale prostě jsem cítila, že to není ono (což mě celkem mrzí, protože nosítko od Eli je krásný a tak moc jsem se na něj těšila).





Normálně už Áďu u vaření na zádech fakt nemám, ale chtěla jsem, aby muž vyfotil postavení nožiček. Sedne skvěle i na velké dítě.



Už tak před rokem jsem si říkala, že do kategorie nošení dětí asi moc článků nenapíšu, opak je pravdou :-)
V okolí fakt neznám jiný dítě, který by se tak rádo nosila jako Áďa a vlastně se ji ani nedivím.

Co vy? Máte zkušenosti s onbu? A v čem nosíte starší děti?

Z.

Okomentovat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.