pátek 27. ledna 2017

Začínám s Project Life


To, že existuje nějaký Project Life mám v povědomí už dlouho. Občas jsem narazila na nějaký článek nebo fotky a říkala si, že je to fakt hezký způsob, jak si uchovávat fotky, ale že to musí zabrat spoustu času. A čas navíc je to, co nemám.
Jenže pak jsem si jednoho dne uvědomila, že i když mám tisíce fotek, focení mě moc baví, už víc než rok jsem ani jednu fotku nepřidala do Ádina alba. A tak jsem si řekla, že to zkusím.
Project Life je v podstatě album se speciálními kapsami, kam si ukládáte fotky různých formátů s využitím různých kartiček, nálepek a dalších papírových serepatiček.
Můžete to pojmout jako rodinné album, zakládat si fotky měsíc po měsíci nebo dětské album, kde si každý měsíc můžete psát pokroky, novinky a právě kartičky využít jako místo k poznámkám. Fantazii se meze nekladou.
Já většinu věcí objednala na Paperamo, chtěla jsem jen české kartičky, anglické názvy nemusím. Nakoupila jsem 3 sady karet, vybírala jsem hlavně barvy, které budou ladit k fotkám. Nejvíc mě dostala sada Život je krásný od designérky Lucie Barabas, ty jsou fakt krásný. Paleta barev hezky koresponduje s fotkami z našeho loňského jara a léta (a taky mi hodně připomínají Ádin pokoj, který jsem ladila do podobných tónů). Jsou to přesně moje barvy.

Tohle je sada Perfektní den.


A tohle LÉTO od Lucie Šindelkové.



Přikoupila jsem i pár doplňků, nějaké výseky a samolepky.



Pak jsem asi 2 dny strávila výběrem fotek k vyvolání (v tom kvantu fotek, které mám, to dá opravdu zabrat) a hlavně děláním koláží. 
Včera mi došly fotky a tak už se pomalu pouštím do díla. A baví mě to moc!




A hlavně pořád dokola a dokola listuju albem a říkám si, že je to asi 1000x hezčí než klasické album, kde často ani není prostor na poznámky.
Naše album roku 2016 jsem pojala jako rodinné album, kam si dávám fotky všeho, co jsme zažili. Stěhování, první procházky v novém domově, dobroty, které jsme s Áďou napekly, výlety, dovolené, i to, co všechno jsme stihli vybudovat.

A už se těším, až ho dokončím a podělím se s vámi o výsledek.

Je to práce na několik dnů, ale stojí za to.

Co vy? Jedete to v tom někdo taky? Znáte Project Life?

Z.

11 komentářů

  1. Tak to mam za ukol na letosek... zatim jsem delala jen vyrocni alba muzi, ale ta nejsou tak obsahla...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to mor, je to draha zabava, ale vysledek stoji za to :-)

      Vymazat
  2. Do doby, než se narodil Čmeláček, jsme si dělali s mužem takové roční "zúčtování" knihami. Určitě to znáte, člověk vybere fotky, dá je do předloh a nějaká firma, zabývající se fotkami, z toho udělá takovou fotoknihu... máme takto udělaných asi sedm knih... od doby, co se Čmelda narodil, máme jednou tolik fotek, ale vyvolanou zatím žádnou... chtěla jsem mu dělat takovou tu typickou dětskou knížku, ale přišlo mi, že tam chybí věci, které bych chtěla poznamenat a naopak jsou tam políčka, která neumím vyplnit... :D - tohle se mi zdá jako super způsob zachování základních a důležitých informací a může to být časem pěkná knihovnička v obýváku za gaučem... :D
    Díky za inspiraci a krásný víkend!
    Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fotoknih mam doma taky par, ale neni to uplne ono. Je super, ze je tady fakt misto na poznamky, na obrazky, ktery krasne doladi atmosferu fotek...A hlavne jsem se konecne donutila vyvolat ty fotky, coz je nejvetsi uspech :-)

      Vymazat
  3. Je to úžasný, moc krásný! Já mám pro každé dítě jedno album na rajčeti a občas je nechám vyvolat a nastrkám do alba, spíš míň, ale aby měli takový průřez dětstvím. Tohle je moc krásné, ale měla bych strach, že to nezvládnu dělat dlouhodobě pro více dětí, chceme ještě třetí a aby žádné nebylo ošizené, protože maminku to přestalo bavit:-)
    Ale jinak si myslím, že jsou to dobře investované peníze a pro dítě krásnější vzpomínka než třeba dětské naušničky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to drahá zábava, ale já na vzpomínkách nešetřím, byla by škoda nechat fotky jen tak v počítači. Nemusíš to vůbec pojmout jako album pro každý dítě zvlášť, ale jako rodinný album, kam zahrneš fotky za celý rok. To samozřejmě záleží na každém. Až dodělám album za loňský rok, přidám fotky a třeba tě výsledek přesvědčí o tom, že ten čas za to stojí :-)

      Vymazat
    2. Vidíš, to je dobrý nápad:-) Určitě uvítám další inspiraci a super jsou ty prokliky na konkrétní produkty!

      Vymazat
  4. Ahoj Zuzi, díky moc za hezký článek. A jsem ráda, že se ti naše věci líbí ♥ Anička, Papero amo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuju za tak krásný e-shop :-)
      Zuzana

      Vymazat
  5. Hezký den, ráda bych se Vás zeptala, kde vyvoláváte fotky, resp. fotoshop by jste doporučila. Díky Bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejspokojenější jsem s Fotolabem. Dřív jsem objednávala z Foto z domu, mají skvělé ceny, vyplatí se objednávat balíčky po 100 ks, kdy dávají velkou slevu, ale svatební fotky jsem teď vyvolala právě ve Fotolabu a s kvalitou jsem nadšená, barvy přesně odpovídají sedí.
      Zuzana

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.