neděle 19. března 2017

Jablečný koláč

Říká se, že nejlepší věci se stanou úplnou náhodou a to platí i o tomto jablečném koláči.

Zkoušela jsem ho poprvé nedávno, moc jsem se ale nedržela receptu, tam něco přidala, tam něco ubrala...A když jsem ho poprvé ochutnala, bylo mi jasný, že je to jeden z nejlepších jablečných koláčů, který jsem kdy jedla.

Podobných receptů je na netu spoustu, ten můj se bude lišit tím, že obsahuje pravou vanilku a koření do perníku. Díky těmto ingrediencím má prostě dokonalou chuť. 

Celou sobotu u nás pršelo a jak jinak si zkrátit čas než pečením. Aspoň u nás to tak vždy funguje. Áďa pomáhá, ochutnává těsto a pořád se nedočkavě ptá, kdy už to bude.



Focení jídla mi vůbec nejde, nebaví mě to aranžovat, nemám ambice nějakýho food bloggera. Naberu na talíř, položím na stůl a cvaknu. Kdo blog sledujete delší dobu, víte, že peču moc ráda. Nenáročný rychlý věci ze zdravých surovin, nic složitýho ode mě nečekejte.  A tento recept není výjimkou.

Na jablečný koláč budete potřebovat:

90 g másla
80 g cukru (dávám třtinový nebo ho nahrazuji medem/sirupy)
200 g hladké mouky (použila jsem špaldovou, u prvního pokusu jsem použila mouku rýžovou)
1 prdopeč
1 vejce
1 lžičku koření do perníku

Vše smíchejte a natlačte do formy přesně tak, jako to dělá moje dítě :-) Koláč můžete péct buď ve formě jako mám já nebo v klasické dortové formě, v tom případě těsto natlačte i vysoko do okrajů.

Náplň pak uděláte jednoduše. 5 jablek zbavených slupky nakrájejte na kostičky, poduste ve vodě, přidejte od oka a dle chuti cukr, skořici, vanilku (vždy tam nechám povařit i zbylý lusk). Jakmile budou jablka měkká, přidejte jeden vanilkový puding a míchejte do zhoustnutí. Mně se náplň zdála hodně hustá, tak jsem přidala tak sklenici vanilkového sójového mléka. Právě to vanilkové aroma v kombinaci s jablky tvoří výbornou chuť.

Koláč pak můžete ještě ozdobit plátky jablek a posypat skořicí a cukrem, já to tentokrát nedělala.

A pak už jen pečete zhruba 3/4 hodiny na 160 stupňů.
(Vždy vše peču od oka, neřídím se minutami, ale kontroluju troubu, takže přesný čas vám tady nenapíšu).


A výsledek je fakt výborný!



Ode dneška se pokouším o bezmléčnou dietu, ze zdravotních důvodů zkouším žít bez mléka. A že je to pro mě hodně těžký, miluju sýry a hlavně pořádnou dávku cappuccina s plnotučným. Jsem zvědavá na výsledek a pevně věřím, že to vydržím. Aspoň měsíc. A pak se uvidí...

Držte mi palce a hezkou neděli,
Z.

4 komentáře

  1. Po delší době (ty si dáváš pauzu od mléka, já od internetu) jsem zavítala na blog a první článek takové lákadlo:-) Navíc mi to dole nabídlo odkazy na další tvoje zdravé recepty,tak určitě něco vyzkouším. Za týden slaví starší syn třetí narozeniny,tak hledám inspiraci na pohoštění a mezi hosty bude i malý synovec - atopik, který právě nesmí mléko, tak chci, aby si taky pochutnal. Jinak já piju Caro a bez mléka si to nedovedu představit, jednou jsem tam dala rýžové a teda nic moc...
    Ale koláč vypadá úžasně, díky za recept:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakejkoliv beznej recept muzes udelat i pro ty, co maji bezlepkovou nebo bezmlecnou dietu, jen nahradis mouku nebo mliko za to rostlinny. Uz jsem si tak zvykla varit, ale doted jsem mliko obcas pouzivala, hlavne do kavy a obcas na to vareni. Co mi fakt ale dela problem jsou ty syry, nechce se mi pored na veceri vyvarovat, ale musim to nejak obmenit, protoze nejakej dobrej chlebik se syrem je ted pro me passé. A jak pises, rostlinny mleka do kavy nebo Cara jsou i pro me nic moc :-) Cetla jsem ale dobry recenze na NEMLEKO, delaji rostlinny mleka, jen nejsou moc dostupny, zatim je jen par prodejen, kde se daji sehnat, tak to priste v Brne vyzkousim.

      Vymazat
  2. Tak to hodně štěstí, taky se snažím žít bez mléka, vyrábím si domácí rostlinné z ořechů, rýže nebo třeba máku a je mi mnohem lépe... Vydržet to jde, člověk si zvykne, jen je kolem toho trochu práce :) Držím palce, recept určitě brzy vyzkouším

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju za drzeni palcu:)
      Domaci rostlinne jsem si uz parkrat delala, ale vlastne jen kvuli tomu, abych si mela co dat do kafe a neni to pro me ono. Ale jak pises, je to jen o zvyku, ale zvyka se mi na to velmi tezce :)

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.