čtvrtek 30. března 2017

Ten nej+ JARNÍ SOUTĚŽ

O čem je dnes řeč? Co myslím tím "ten nej"?
O šampónu.

Kadeřnice jsou ze mě občas v šoku a říkají mi, že mám tak 2x tolik vlasů jak ostatní. Někdo by to považoval za výhodu, mě to někdy pěkně štve. Když se ráno vzbudím, mám na hlavě šílený afro, vlasy se mi různě vlní, kroutí, nedrží žádný tvar. Dřív jsem to neřešila, zvykla jsem si na to. Jenže pak přišlo období, kdy jsem to řešit začala.



  
Po porodu jsem měla vlasy krásný. Sice i mě neminulo období, kdy mi tak půlka vlasů vypadala, kolem obličeje jsem měla až lysinky, ale vlasy byly lesklý, líbily se mi. Netrvalo to ale dlouho. Když jsem přestala kojit, hormony se zbláznily a nejen že jsem měla obličej jak v pubertě, ale vlasy jsem měla jak koště. Každej den jsem se skoro s brekem dívala do zrcadla a říkala si, že se snad ostříhám na krátko, že už mě to nebaví, jak mi vlasy okamžitě zplihnou, zkroutí se a za pár hodin po umytí jsou mastný.
A tak jsem pátrala, jak z toho ven. Pročetla jsem desítky diskuzí. Zkoušla jsem i No Poo, o tom jsem psala už před dvěma lety tady , ale to byl děs běs. Vyzkoušela jsem spoustu různých šampónů, ale pořád to bylo hrozný. Až po Vánocích jsem si udělala radost nákupem nějaké přírodní kosmetiky v e-shopu Biooo.cz a do košíku jsem přihodila i šampón značky Urtekram. A konečně jsem našla to, co jsem hledala.
Když si člověk umývá vlasy takovou tou klasikou od Avonu, Schaumy atp. omámí ho sice úžasná vůně, která jde cítit snad na kilometr daleko, ale taky má pak po umytí pocit, že na vlasech je nějaký film, něco, co člověka za chvíli donutí umýt si vlasy znovu. Je to jak začarovanej kruh.


Asi před rokem jsem byla jako model na jedné kadeřnické akci, kde byla i přednáška o barvách a způsobů barvení. Dozvěděla jsem se tam zajímavou informaci, že každí firma má svý tajemství, jedinečný složení barev. To je logický. Jenže tady to jedinečný složení barev nutí člověka zase si koupit tu stejnou značku barvy, protože pokud si koupí značku jinou, tak vlasy prostě neobarví stejně. Každá barva funguje na trošku jiným principu. A nemluvil o tom dealer zapálenej do prodeje, ale vystudovaný chemik zajímající se o způsob barvení a složení barev. To  pro mě byla třeba nová informace, o které jsem vůbec nevěděla.
U šampónu to funguje podobně. Člověk si umyje hlavu šampónem obsahující silikony, sulfáty a podobný chemický slátaniny a má pocit, že má vlasy jak z reklamy. Jenže po čase nebo spíš přesněji po pár letech používání má vlasy jako třeba já. Těžký, mastící se, suchý, roztřepený.  A tak má člověk potřebu umývat si vlasy čím dál častěji...Pak trvá několik měsíců nebo let, než se vlasy znovu očistí a dají se do kupy, než si odvyknou právě na tu chemii.

No a teď už ke značce Urtekram.


Společnost nepřipouští používání pesticidů, síry nebo ropy, protože to by negativně ovlivnilo kvalitu výrobku, zdraví a přírodu. Všechny produkty jsou vyráběny ze surovin 100% rostlinného původu. Produkty jsou vyráběny v moderních prostorách při použití ekologicky nezávadných výrobních metod.

Přírodní šampóny neobsahují sulfáty, ty jsou zodpovědné za to, že klasické šampóny tak moc pění. To bylo můj první poznatek, když jsem ho poprvé použila, řekla jsem si, jak je to zvláštní umývat si vlasy a nemít na nich tolik pěny. Ta je sice efektní, ale právě sulfáty způsobují vysušování pokožky a taky třeba ekzémy.

Neobsahují ani parabeny a silikony, složení je jen čistě přírodní. A přitom voní a voní krásně, ale úplně jinak než konvence. Ta vůně je prostě přirozená.

Vyzkoušela jsem už levandulový, teď se chystám na růžový, kokosový a s hnědým cukrem. A ty zbytky konvenčních značek, co jsem doma měla, jsem prostě a jednoduše vyhodila do koše. S tím jsem měla celkem problém. Nerada plýtvám a pořád jsem si to omlouvala tím, že to přece vypotřebuju. Ale ne, už si to na vlasy dávat nechci.

A abyste si mohly vyzkoušet i vy, jaký je rozdíl v tom, když si umyjete vlasy šampónem bez chemie,  o jeden si můžete zasoutěžit i vy.

Jak se do soutěže zapojit?

1) Sledujte mě na Facebookých stránkách blogu
2) napište mi do komentáře, čím si vlasy myjete vy. Pokud máte v oblibě nějaký jiný přírodní šampón, budu ráda za tip.
3) Nechte mi na sebe e-mail

Soutěž potrvá týden, 5.4.2017 vyberu vítěze, který si pak může vybrat šampón dle vlastního výběru, celou nabídku značky Urtekram najdete tady.

A já tímto děkuji e-shopu Biooo za to, že poskytl výhru do soutěže a za to, že tam má člověk na výběr spoustu přírodní kosmetiky, ekodrogerie i zdravých potravin.

Víc takových obchodů s podobným smýšlením.

Z.

21 komentářů

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  2. Používám Avon. Ale chci vyzkoušet kopřivy, až trochu povyrostou, a tenhle taky vypadá dobře :-)

    Hanuskovamarketa@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Behem tehotenstvi jsem prestala pouzivat konvencni sampony a jinou kosmetiku. Ted si myji ovesnym samponem od Weledy. Rada vyzkousim neco noveho.
    Edubjakova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, soutěž pro mě:-) Co se týče mého vzhledu, nejvíc si zakládám na vlasech. Nebarvím je a jak píšeš, silikony na ně vůbec nemůžu dát, protože pak jsou okamžitě uplácnuté a jakoby mastné, i na návštěvě čtu složení a radši použiju sprchový gel na tělo než šampon se silikony. Normálně používám obyčejný březový šampon z Rossmanna, po porodech to ale chtělo extra péči, tak jsem si koupila Kérastáse a spokojenost, jen ta cena:/ Přírodní jsem ještě nezkoušela, mrknu na něj, díky za tip:-)
    Jo a pro holky s rovnými vlasy nej rada - nepoužívat kondicionér, mám díky tomu objem a vlasy se nemastí. Vlnité asi extra péči potřebují...
    Mail.adely@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  5. CHvíli používám právě Urtekram Rasul a jsem z něj nadšená, takže další lahvička by se mi pomalu šikla :-)) hokee@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Jj tak to taky znam. Prave uz 6 mesicu kojim. Vypadala mi asi pulka vlasu a silene se mi krouti. Nepomohlo ani ostrihani. Je to jeste horsi, tak ted nosim jenom culik. Zacala jsem pouzivat od Yves Rocher bio koprivovy a je to trooosku lepsi. Tak moc rada vyzkousim osvedcenou kvalitu. zk.kovarova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  7. Ja jsem moc spokojena samponem od Havlika.V podstate veskera jeho kosmetika mi vyhovuje.
    N.i.k.y.s@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzi, pro mě jsou šampony už od porodu téma č. 1. Od těch klasických jsem prosla dlouhou cestu. Trápí mě zejména pokožka hlavy.... Zkoušela jsem i Havlika, ale když došel, tak jsem zase sáhla po něčem klasickém.... Teď jsem si řekla, že půjdu do kompromisu a zkusila jsem šampon z kadeřnických potřeb. Je pro mě hrozně těžké oprostit se od těch nádherně navonenych a barevných chemikálií. Děkuju za tip!!!!
      Luca.luzna@gmail.com

      Vymazat
  8. Kdysi dávno jsem si jako pokus objednala tuhé vlasové šampóny od Čarovného mlýna, protože mě po konvenčních šampónech z drogerie neskutečně svěděla pokožka hlavy. Svědění konečně ustalo a moje zplihlé rovné vlasy měly konečně objem. Teď hodně zkouším, takže ráda vyzkouším i tuhle přírodní variantu od Uterkram. Jinak mám tu šampuk, ale po tom mám vlasy jakoby až moc umyté, létají a jsou zplihlejší a pak Vlasové mýdlo od Lucie Ernestové, to mi celkem vyhovuje, ale nevím jestli se zase nevrátí to svědění. Teď jsem objednala rakytníkové od kamarádky co vyrábí kosmetiku, tak uvidím jestli mě uchvátí víc než Čarovný mlýn. A jinak musím říct, že nejkrásnější vlasy jsem měla v těhotenství, pak mi kolem 3. měsíce dcery začaly hodně padat a zároveň mi začaly růst podrosty, který trčely na všechny strany, hrůza. Teď jí budou v červnu 2 a konečně mám pocit že moje vlasy zase vypadají docela zdravě a normálně. Kojím pořád a ještě asi dlouho budu, tak uvidím jestli budou i nějaké změny s koncem kojení. A email katerinadurnak@gmail.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diky moc za spoustu tipu. Ty podrosty, to je asi to nejhorsi. Nechavam si ted dorustat ofinu, k tomu vlnici se podrosty, vypada to fakt prenadherne :-) Ja mela nejhezci vlasy v dobe pred tehotenstvim, to jsem nic resit nemusila a pak az tak po pul roce dcery, kdy konecne prestaly padat, byly leskly, jen se mi rychle mastily. Ale jak jsem prestala kojit, tak to fakt byla tragedie.

      Vymazat
  9. Já používám AVON, ale jen proto, že je pro mě nejdostupnější. Prostě objednám od kamarádky a je to. Jsem asi trošku líná testovat nejrůznější druhy, proto si ráda nechám poradit. Přírodní kosmetiku neznám žádnou, ale ráda bych to změnila, třeba začnu tady s touto :) Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  10. Zuzi, a nechceš mi pár vlasů podarovat? ;-)
    Vždycky jsem měla vlasy jako mokrá slípka, ale teď, co kojím, je to asi stokrát horší. Na hlavě jsem měla snad už všechno, od nejrůznějších barev až po všechny možné šampony a kúry. Přiznávám, jsem barbar! Doteď jsem se o vlasy příliš nestarala, z drogerky jsem vzala vždy co bylo po ruce anebo ve slevě. Efekt samozřejmě mizivý. A tak jsem si řekla dost a u kadeřnice si koupila spešl kadeřnický šampon a kondicioner značky Dusty Professional. Pravda, cítím se líp, jde přeci o profi šampon. Ovšem upřímně? Zas taková pecka to není. A tak si říkám, že jsem asi už dost stará na to, abych vyhazovala peníze za nesmysly a pořídila si něco efektního. A jelikož jsem poslední dobou hodně eko-bio, začínám prahnout po přírodní kosmetice a celkově po všem co není plné chemie, parabenů, silikonů a bůh ví čeho ještě. Vyhrát by bylo moc fajn :-) Když to nevyjde, nevadí, alespoň moc děkuji za všechny tvoje tipy!
    anna.hudranova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani, ver, ze bys moje vlasy nechtela ani zadarmo :-) Po svatbe mam ale v planu se ostrihat opravdu hodne a vlasy chci darovat na vyrobu paruk pro onkologicky nemocne, verim, ze z nich udelaji aspon 2 paruky :-)

      Vymazat
  11. Myju si vlasy šampony z drogerie, mám ráda Aussie - používám od nich šampon a 3-minutovou masku. Říkala jsem si, že až to vypoužívám, tak zkusím nějaký přírodní šampon. Díky za tip. Musím se konečně podívat v Praze do Kotvy do obchůdku Biooo.
    romccca@atlas.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Zuzi,
    já jsem léta používala šampón z Avonu, krásně mi nadýchal vlasy. Před půl rokem jsem udělala tu chybu, že jsem svoje dlouhé vlasy ostříhala a teď jich mám opravdu plnou hlavu, jak to dorůstá, nemůžu se s nimi domluvit - po porodu jakoby změnily konzistenci :D ... Protože od narození syna se opravdu víc zajímám o složení všeho kolem nás, postupně každý měsíc měníme pomalu pozvolna různé oblasti našeho života z běžně konzumního způsobu na způsob citlivější k nám i k přírodě (první rok to bylo hlavně jídlo, teď už od podzimu, kdy nám na minirybníčku uhynuly labutě, se soustředím i na odpad a přírodní praní a čištění domácnosti - mám v tom ještě velké rezervy, ale není všem dnům konec a každý povedený počin se počítá :D). Nyní používám šampony Natura Siberica - momentálně šampon rakytníkový, taky koupený v eshopu firmy Biooo.cz ... pro malého mám řadu Nobilis Tilia také odtamtud.
    Díky za inspiraci a pěkný jarní víkend!
    Peťka (skyscraper0801@gmail.com)

    OdpovědětVymazat
  13. Já většinou používám Shaumu a balzám od Loreal, sem tam si třeba když něco slavím nebo mám prostě dobrou náladu pořídím něco přírodního - třeba z manufaktury. sleduji fb, bloglovin. slunicko1321@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Zaujala mě tvoje fotka na instagramu a až při čtení popisku jsem si všimla, že je na tvém blogu soutěž :) Tak zkouším štěstí :)
    Mě se teď osvědčil šampon na poničené vlasy od Yves Rocher a kondicionér ze stejné řady je taky super! Z Urtekramu chci už delší dobu vyzkoušet heřmánkový šampon :)
    Sleduji tě na facebooku jako Nicol Fleisig a můj mail je nicol.fleisig@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  15. Po porodu mi taky vypadalo hooodně vlasů ale hlavně mě začala po umytí hrozně svědit pokožka hlavy a tak jsem začala hledat to pravé. Na česání jsem si koupila dřevěný kartáč s kančími štětinami a začala zkoušet nopoo metodu nejdříve s žitnou moukou a octovým oplachem, pokožka hlavy dobrá ale vlasy byly po nějaké době vlasy ztratili lesk a jemnost, pak přišel na řadu jíl, tuhý šampón a olejový šampón ale po těch posledních jsem po umytí měla vlasy mastnější než před umytím, takže stále hledám. Postupně přecházím na přírodní kosmetiku a k té chemii už se nechci vracet. Email mám akera@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Já si vlasy myju většinou šamponem na barvené vlasy od Syoss, Garnier nebo Elseve (L'oreal). Přírodní kosmetika by samozřejmě byla lepší, ale zase nevím jak by se zachovala k barvenym vlasům.
    FB: Eliška Vrbová
    Mail: vrbova.eliska@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Urtekram planuji uz peeeknou dobu. Strašně se mi libi, i designove. Osobne muzu vrele doporucit sampon v kostce od slatinanske firmy Š.iva :) a nedávno jsem se pustila do uzasne silenosti - myjy si vlasy zitnou chlebovou moukou :D Já vím, zní to silene, ale opravdu se to provozuje a musím rict, že si to nemuzu vynachvalit. Pro vuni pak prelivat treba hermankovym nebo koprivovym cajem :)) A v pripade, kdy chci pouzit na sve hnědé vlasy 'suchy' sampon, pouzivam bio cokoladovy pudingovy prasek ze zdrave vyzivy. :D Snad nebudu znit jako naprosty blazen, ale inspiraci cerpam na FB - ceska skupina No poo/No shampoo. Sim, @zasejidlo
    sim.kvasnickova@seznam.cz

    Třeba se inspirujete, Zuzko! Přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
  18. Snažíme se používat přírodní kosmetiku. Používáme doma šampon od Lavery. Vyzkoušeli jsme i šampuky a minulý týden přišlo šamponové mýdlo od Lucie Ernestové. Žanetka Hosová zanik@seznam.cz

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.