pondělí 17. dubna 2017

Velikonoce

...už jsou skoro za námi. A my si je celkem užili. I když jak se to vezme...

Fotky velikonoční výzdoby nebo vajíček nečekejte, my totiž Velikonoce jaksi neslavíme.
Nemám tyto svátky ráda, vlastně nemám ráda cokoliv, co mi někdo diktuje a já se s tím nějak vnitřně neztotožňuju. Nuceně se bavit jen proto, že je konec roku, barvit vajíčka a slavit Velikonoce i přesto, že jsme ateisti. Něco dělat jen proto, že tak dělají všichni ostatní...
To není nic pro mě.

Velikonoce nemám ráda už od dětství. V Brně jsem je jako malá strávila asi jednou, jinak jsme vždy byli u mé babičky na vesnici. Tam jsem byla zvyklá na to, že mě došla vymrskat celá vesnice, vystřídalo se u nás spousta dětí i dospělých, vypily se litry vína, rozdaly desítky čokoládek a vajíček a aby mi to nebylo líto, že jsem holka a všichni ostatní dostali sladkosti, zatímco já ne, každej rok čekal balíček i na mě. Pak jsme jeden rok zůstali doma a nikdo za mnou nedošel. A to mi bylo líto.

Když jsem byla starší, Velikonoce pro mě byly synonymem toho, že se po vesnici budou potulovat podnapilí kamarádi. Nebavilo mě to. 

Velikonoce na vesnici jsou úplně jiný jak ve městě. Tady se nějaký tradice ještě udržují a je mi jasný, že za pár let na Áďu budou chodit její kamarádi ze školy a my ty vajíčka budeme muset barvit zase. Ochudit ji o to nechci. Ale pokud to chtít nebude, rozhodně ji do toho nebudu nutit.  Jako hodně malou mě to bavilo, taková ta nervozita den předem, kdo dojde jako první, komu uvážu na mrskačku tu nejdelší mašli...

Letos u nás nikdo nebyl. Stavil se jen můj bratranec, objednali jsme si pizzu a byli doma, protože venku se střídaly kroupy s děštěm.  A tak nemáme doma ani jedno vajíčko, beránka jsem nepekla, mazanec jsem si koupila (já totiž s kynutým těstem moc pracovat neumím).


Jinak jsme si delší volno užili v kruhu rodinném. Nekonal se jarní úklid, ani žádný jiný šílenství, neřešila jsem, jestli je napečeno to, co by být napečeno mělo...Velikonoční pondělí je pro mě den jako všechny ostatní.
Zasadili jsme trávník, udělali jarní truhlíky do oken, Adelína lítala od rána do večera po zahradě, byla celá od hlíny, vozila kolečka, zalívala trávník, pomáhala zedníkům pokládat dlažbu a užívala si to. 




Pokud je slavíte, věřím, že jste si je strávili v kruhu rodinném, pokud ne, snad jste si volno užili hezky jako my, i když to u nás nebylo ve velikonočním duchu.

Z.

Okomentovat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.