neděle 4. června 2017

Novomanželské radosti

Já nevím, jak vy, ale pro nás je extrémně vzácný, když jsme sami dva. Když máme čas někam vyrazit, odpočinout si, zajít si třeba na večeři. Takových chvil se za ty tři roky, co jsem rodiče, našlo tolik, že by se to dalo spočítat na prstech jedné ruky.
 
Adelínka je ve věku, kdy moc ráda tráví čas s babičkou a dědou, spíš se ale scházíme celá rodina, než že by byla jen s nimi, takže těch chvil, kdy jsme jen spolu, zase není tolik. A když už se poštěstí, využíváme ten čas k práci a pak si samozřejmě sentimentálně prohlížíme fotky a videa a říkáme si, co zrovna asi Áďa dělá, jestli už spí a jak se asi má. Tak to má ale asi každej rodič. Aspoň si to myslím :-)
 
Jako svatební dar jsme mimo jiné dostali i poukaz do jedné z blízkých restaurací, kde jsme ještě nikdy nebyli, Adélka teď byla o víkendu u mých rodičů a tak jsme v sobotu večer vyrazili na véču.



Byli jsme v Restauraci U Kašny v Rajhradě, což je malý městečko kousek od Brna. Vím, že spousta z vás čtenářů je z jižní Moravy a tak se vám tento tip třeba může hodit. Jídlo tam bylo přímo výborný, obsluha úžasná (nestalo se mi snad ještě nikdy, že by mi číšník přisunul židli) a než jsme si po objednání hlavního chodu stihli vybrat dezert, večeři už jsme měli na stole. Takovou rychlost jsem ještě nikdy nezažila.



S Áďou do restaurací moc nechodíme, je dost neposedná a vychutnat si jídlo v klidu prostě nejde. O to víc si to vynahrazujeme v dětských kavárnách, pokaždé, když jsme v Brně u rodičů, zastavíme se v naší oblíbené Kavárně Maruška, kde se Áďa vyřádí a já si můžu v klidu vychutnat obří cappuccino, to nejlepší na světě.

 Ochuzená o dobroty ale nejsem, muž nám pravidelně jednou týdně vozí jídlo, který nakoupí po cestě z práce, nejčastěji čínu, indickou kuchyni, na co máme zrovna chuť. A mně to tak vyhovuje vlastně nejvíc. Že si můžeme vychutnat jídlo v klidu domova.


V Restauraci U Kašny jsem měla ten nejlepší dezert, co jsem kdy v životě ochutnala. A že mám na sladký fakt přísnej metr! Moje bezmléčná dieta ten den vzala za svý :-) Občas je ale hřešit lidský a tak jsem si dopřála smetanový noky Malakov se zmrzlinou, šlehačkou a mandlemi. Mňam. Nechápu, jak je možný vytvořit něco tak jemnýho, dobrýho, co se doslova rozplývá na jazyku.

Přes Rajhrad vede cyklostezka Brno-Vídeň, takže pokud byste někdy měli cestu kolem, ať už třeba opravdu na tom kole nebo byste tudy projížděli třeba někam na výlet, zastavte se.

A když už jsme u té jižní Moravy, dám vám pár tipů na to, kde to stojí za to. Kde se dobře najíte, dáte si dobrou kávu nebo kde se bude líbit dětem.

Znáte Cafe Fara v Klentnici? Já myslím, že dnes už je to místo tak moc profláknutý, že ho znají snad všichni. Proslulá kavárna kousek od Pálavy, kde na vás dýchne úžasná atmosféra. 

Kavárna Dvorek v Bořeticích je poměrně nová, mám ji už dlouho v merku a pořád není čas se tam dostat. Ochutnat můžete výborný dezerty od regionálních dodavatelů, třeba od Ema má dobroty, Děvče u plotny (díky poptávání svatebního dortu mám teď přehled o všech možných cukrářích v okolí :-) a díky fakt velkýmu dvorku je kavárna vhodná i pro děti. 

Barrio Gotico Cafe v Kurdějově je taková kulinářská bašta. Ano, v tom Kurdějově, kde jsme měli svatbu, kde mám rodinu a kde jsme jednu dobu bydleli. Připravte si sice peněženky,ale zase si pochutnáte. Je to spíš restaurace než kavárna, v opravdu krásných prostorách, ale mají tam i výbornou kávu, dezerty, můžete si nakoupit spoustu regionálních produktů a v zázemí restaurace je i dětský koutek a krásná zahrádka. My tam s Adelínou chodily na kafe a zákusky, jídlo jsem tam nikdy neměla, ale poctivě jsem vždy studovala meníčka a určitě bych si vybrala. Nejvtipnější na tom je, že dřív v budově bývala školka a pošta. A na té poště dělal kdo? Moje babička. Takže jako malá jsem o prázdninách asistovala, razítkovala jako divá, pomáhala roznášet noviny, přála si být pošťačkou a nikdy by mě nenapadlo, že za pár let z toho bude krásná kavárna. A že tam jednou budu chodit se svojí dcerou. V té době jsem samozřejmě ani nevěděla, co slovo kavárna znamená a že něco jako káva existuje. 

V Hustopečích, 3 km od Kurdějova, je pak skvělá Pohádková kavárna, kterou si zamilují všechny děti. Ze všech kaváren uzpůsobených dětem, je tato nehezčí, co jsem kdy navštívila, má nejvíc hraček, je tam pořádek, hračky jsou funkční a hlavně čistý, je jich tam opravdu hodně, nechybí trampolína, balónky, skluzavka, nic. A že jsme se tam něco nachodily.

Vinařství U Kapličky moc pro děti není, ale zato tam výborně vaří. Dnes asi není nikdo, kdo by to místo neznal (natáčely se tam Bobule) a bez rezervace se může stát, že bude plně obsazeno a vy nenajdete jedinej volnej stůl. My tam byli loni a byla jsem překvapená, jak moc se to tam od poslední návštěvy změnilo. Přibyl bazén s výhledem na vinohrady a třeba pro Pražáky to může být ideální místo na dovolenou :-) Je tam krásně.

A pokud se právě na Moravu na tu dovolenou fakt chystáte a marně hledáte, kde složit hlavu, doporučuju mrknout třeba na ubytování K Babičce, ten interiér je totiž jako z pohádky.  Já až někdy lituju, že bydlím poblíž a byla bych blázen, kdybych jela na dovolenou o 20 km od baráku :-) Už z fotek na vás dýchne ta úžasná vesnická pohoda.

Jezdíte někdo na jižní Moravu na dovolenou? A máte nějaké oblíbené místo, kam se rádi vracíte?

Z.

1 komentář

  1. Na Dvorek už si taky brousím zuby dlouho a zrovna koukám, že mají zatím dost omezenou otevírací dobu.. ale doufám, že příští víkend bychom se tam mohli stavit :)) Super tipy, díky za ně! To ubytování v Němčičkách se jim fakt povedlo :) Jak říkáš, být na jihu turistou, hned tam jedu! Klára

    OdpovědětVymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.