čtvrtek 27. července 2017

Hrajeme si

Skoro ve třech letech jsem se dočkala.
Adélka si začíná hrát opravdu sama, několik hodin denně. Všechno zkoumá, skládá, prohlíží, informace přímo nasává a za poslední dny a týdny se naučila tolik věcí, že jsem někdy až v šoku, jak moc rychle se mění, roste a učí se.

Miluje čtení, knížky, pohádky, asistuje mi naprosto se vším a vždy ji nejvíc bavilo účastnit se těch každodenních prací. Vařit, uklízet, pomáhat venku.

Teď ale jako mávnutím proutku nemusím aktivity vymýšlet já, ani se starat o to, jak dítě zabavit, zábavu si hledá sama. Odběhne do pokoje a poctivě skládá puzzle, skládačky, hraje si a mě k tomu vůbec nepotřebuje. To samozřejmě dělala i dřív, ale bylo to vždy jen na chvilku, teď to jsou dlouhý hodiny.

Víte, že o hračkách často nepíšu, protože u nás doma nikdy moc nefrčely, teď jsem jich ale pár koupila a tak pomalu rozšiřujeme zásobu dřevěných hraček.




První věc, která slaví obrovský úspěch, je zvukostrom. Slyšela jsem o něm už dávno, měla jsem ho na seznamu dárků třeba na Vánoce, rozhodla jsem se ho ale objednat teď. V balení je "strom", a pytlík se skleněnými kuličkami.  A když se do toho Áďa pustí, tak to u nás pořádně drnčí, hraje a kuličky jsou naprosto všude. Často je to první věc, kterou po ránu dělá, odběhne před snídaní do pokoje a spustí.









Kdo by neznal nebo doma neměl duhu. 
Ta origo od GRIMM´S mi přijde šíleně předražená, tu bych nikdy nekoupila, obzvlášť když vím, že kdybych hodně, ale fakt hodně poprosila muže, něco podobný by mohl vyrobit on sám. Na tuhle jsem ale narazila na bazaru za výbornou cenu a tak jsem koupila menší verzi oné slavné duhy. A tříleťandu baví.




Dá se skládat jako vkládačka, stavět na sebe...Těch variant, jak se s ní zabavit, je nespočet. A dá se dnes různě po bazarech sehnat za pár kaček. Navíc je to hezká dekorace do pokojíčku.



Dalším hitem posledních dnů a týdnu jsou korálky. Na trhu jich je obrovský množství, my kdysi dostali ani nevím od koho jedno balení dřevěných korálků různých barev a tvarů a pořád jsem čekala, až na ně přijde ten správný čas.

A přišel.


Baví ji třídit je dle barev a tvarů.
Baví ji je počítat.


Ale hlavně!
Udělaly jsme náramky pro komplet celou rodinu, i pro všechny babičky, dědy, tety i prababičky. A všichni je musí povinně nosit.



 Chci ještě koupit nějakou balanční hračku, protože si myslím, že do toho Adelína konečně dospěla, moc se mi líbí tyhle od značky Woodooland. Ach, tam by se utrácelo. Tak třeba na Vánoce a nebo jako inspirace pro vás.



Jaká dřevěná hračka se osvědčila u vás? Taková, která děti baví a je i krásnou dekorací v dětském pokoji?

Budu se těšit na tipy.

Z.

2 komentáře

  1. Potěšilo mě, ženejsem jediná, komu ta originální duha přijde předražená ;) Jinak děkuji za pěkné tipy, dřevěné hračky mám nejraději. Sama asi s žádným tipem nepomůžu, zatím máme doma pro 1,5 roku starého syna jen klasické dřevěné kostky, obrázkové dřevěné kostky, dřevěnou zatloukačku a dřevěnou vkládačku - náklaďák se zvířaty. Krom těch kostek už to pro tříletou moc není :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já nejsem příznivcem toho kupovat si něco, protože to mají všichni, je to drahý jako blázen a to jen proto, že to má značku. Takže často pátrám hlavně na Fleru, kde je podobných skvostů spoustu.
      A jinak pozitivní zpráva, všechny ty hračky, co jsi zmínila, má ráda dcera dodnes :-) Zatlouká a vkládá už přes 2 roky :-D

      Vymazat

Latest Instagrams

© U nás doma. Design by Fearne.